با غذاهایی که سموم فلزی را از بدن خارج می کنند، آشنا شوید!

اگر نگران فلزات سنگین و تاثیر آنها بر سلامتیتان هستید، حتما خوشحال میشوید بدانید که برخی غذاها میتوانند به دفع این سموم شیمیایی از بدن کمک کنند. فلزات سنگین در دندانهایمان، خانههایمان و در فضایی که تنفس میکنیم وجود دارند و میتوانند تاثیر بلندمدت بر اندامهایمان بگذارند و در بافتهای کبد، کلیه، مو، پوست و استخوانها تجمع یابند. با این حال برخی از غذاها از بدن ما در مقابل جیوه، کادمیوم و سرب محافظت کرده و توانایی ما در دفع ایمن آنها از بدن را بهبود میبخشند. پیش از مصرف درمانهای طبیعی و ترکیب آنها با داروهای تجویزی ابتدا با پزشک مشورت کنید.

کلرلا (Chlorella)

کلرلا در واقع یک جلبک سبز سرشار از ویتامینها، مواد معدنی، آنتی اکسیدانها و کلروفیل هست. در مطالعهای که توسط دانشگاه Korean Ewha Womans در سال ۲۰۰۹ در Nutrition Research and Practice منتشر شد، محققان خواص سمزدایی کلرلا را در حیوانات بررسی کردند. به حیوانات مورد آزمایش دوز بالایی از فلز سنگین کادمیوم داده شد. کلرلا مقدار کادمیومی را که در بافتهای سلولی حیوانات تجمع یافته بود، کاهش داده و میزان کادمیومی را که از طریق ادرار و مدفوع دفع میشد، افزایش داد. کلرلا زمانی که به صورت داخلی داده میشد، میتوانست تاثیر خطرناک و سمی فلزات سنگین را خنثی کرده و به دفع ایمن آن از بدن کمک کند.

57303224_XSگشنیز

گشنیز گیاه دارویی و غذایی است. برگهای گشنیز سرشار از روغنهای عصارهای فرار با خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و سمزدایی است. طبق نظر کوین جیانی مولف High Raw، برگهای گشنیز خاصیت کیلیتی مهمی دارند و به فلزات سنگین در بافتها متصل شده و به انتقال آنها به خارج از بدن کمک میکنند. گشنیز را میتوان به صورت عصاره گیاهی، چای یا به صورت تازه مرتبا مصرف کرد.

photos.demandstudios.com-getty-article-110-94-88014646_XSپکتین

پکتین نوعی فیبر محلول است که در بسیاری از میوهها از جمله سیبها، گلابیها و مرکبات یافت میشود. در آزمایشهای بالینی منتشر شده در Alternative Therapies in Health and Medicine در سال ۲۰۰۸، به کودکان مقدار زیادی مکمل پکتین داده شد تا خاصیت سمزدایی این فیبر بررسی شود. کودکانی که پکتین مصرف کرده بودند، مقدار بسیار کمتری سرب در خون خود داشتند و دفع سرب از طریق ادرار در آنها ۱۳۲ درصد افزایش یافته بود. مصرف میوه های سرشار از پکتین در رژیم غذایی به گوارش و سلامت کبد کمک کرده و با اتصال به سموم و فلزات سنگین و انتقال آنها به خارج از بدن، به سمزدایی از بدن کمک مینماید.

دانه خار مریم

دانههای خار مریم در طب سنتی غربی به عنوان گیاه محافظت کننده از کبد مورد مصرف قرار میگیرد. در مطالعهای که در سال ۲۰۰۰ در The Journal of Biological Research منتشر شد، محققان تاثیر سیر و دانه خار مریم را بر روی حیواناتی که با دوز بالای جیوه مسموم شده بودند، مورد بررسی قرار دادند. در این حیوانات که با دانه خار مریم تحت درمان قرار گرفتند، از کبد در مقابل تاثیرات مضر جیوه محافظت شد. مصرف دانه خار مریم به عنوان مکمل یا چای، به بدن کمک میکند از مسمومیت فلزات سنگین جلوگیری کرده و از عملکرد کبد محافظت نماید.

indexسیر

در طبق تحقیقات منتشر شده در سال ۱۹۸۷، سیر به سمزدایی فلزات سنگین کمک میکند. محققان دانشگاه کره، سیر را به حیواناتی دادند که با فلزات سنگین مانند جیوه و کادمیوم مسموم شده بودند. سیر از اندامها در مقابل فلزات سنگین محافظت میکند. این تاثیر سیر با کارایی داروهای استاندارد تجویزی قابل مقایسه بوده و به دفع کادمیوم از طریق ادرار و مدفوع کمک مینماید. سیر خرد شده باید به صورت تازه و پخته نشده مصرف شود تا عملکرد دارویی آن حفظ شود یا این که به صورت مکمل مصرف گردد.

imagesمنبع: ایران درمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.