آموزش نرم افزار HDD Regenerator | رفع بدسکتورهای هارد دیسک

معمولا بدسکتورها به دلایل مختلفی به وجود می آیند و باعث به وجود آمدن ارورهای مختلف و کندی سیستم و هنگ کردن میشوند  و معمولا رفع آنها تاثیر به سزایی در کارکرد سیستم شما دارند.

HDD-Regenerator

بد سکتور ( به انگلیسی:  Bad Sector)  در واقع به قسمتی از هارد دیسک گفته میشود که به دلایل خاصی قابل استفاده نیست این دلایل میتواند فیزیکی یا منطقی باشد در مورد حالت اول معمولا کاری نمیشود کرد اما برای بدسکتورهای نرم افزاری میشود با نرم افزارهای خاصی این مشکل را برطرف کرد که   HDD Regenerator یکی از بهترین ها در این زمینه است .

-ابتدا نرم افزارHDD Regenerator v را دانلود سپس آنرا را نصب و اجرا کنید. برنامه را می توانید از وبسایت های مختلف دانلود کنید.(در پایین مطلب لینک دانلود قرار داده شده است)

– به قسمت Full Version بروید با استفاده از سریالی در داخل فایل است نرم افزار را کرک کنید.

– اگر روی هاردی که بدسکتور دارد ویندوزی ندارید میتوانید با زدن دکمه در عکس زیر آمده است هارد را در محیط ویندوز تعمیر کنید . گرچه این روش توصیه نمیشود

HDD_Regenerator_2

-اما  توصیه میکنیم که از روش دوم استفاده کنید در این روش نیاز به CD خام یا یک فلش دارید

* قبل از اینکه کار را ادامه دهیم  بهتر است از فایل ها مهم خود بک آپ بگیرید ( احتمال پاک شدن فایل ها بسیار کم است ولی کار از محکم کاری عیب نمیکنه ) .

– سپس فلش مموری را به سیستم وصل کنید و یا CD خام را  در رایتر  قرار و یکی از گزینه ها ی زیر را انتخاب کنید :

برای بوت ایبل کردن مموری یا فلش گزینه ” Create Bootable Flash ”  و برای CD از گزینه ” Create Bootable CD/DVD ” استفاده کنید .

 پس از بارگزاری فایل ها بر روی دیسک یا USB مموزی سیستم را ریستارت کنید تا از طریق بوت برنامه اجرا شود .

– پس از باز شدن پنچره کنسول گزینه در جای خالی عدد ی را که نشان دهنده ی هارد خراب شماست را وارد کنید و کلید “ENTER” را فشار دهید . ( اگر اسم هارد خود را نمیدانید میتوانید از روی میزان حجم  هارد ، هارد اصلی را پیدا کنید در ضمن اگر با فلش مموری سیستم خود را بوت کردید احتمالا فلش مموری شما هم در این صفحه مشخص میشود )

HDDREGEN2

– برای پیدا کردن و تعمیر بد سکتور گزینه “۱ ” را انتخاب کنید و برای پیداکردن  بد سکتور ها بدون اعمال تعمیر گزینه ” ۲ ” و برای احیا کامل هارد دیسک از گزینه ” ۳ ” استفاده نمایید .

HDD_Regenerator_3

– پس از این مرحله از شما خواسته میشود سکتور شروع را مشخص کنید که بهتر است برای شروع از ابتدا عدد صفر را وارد کنید و Enter را بزنید .

– در پایان اگر هارد شما دارای بدسکتور تعمیر شده باشد مثل تصویر زیر با یک R سبز رنگ مشخص شده و در غیر این صورت با B قرمز که نشاندهنده بدسکتور غیر قابل تعمیر است .

HDD4

دانلود نرم افزار HDD Regenerator

توجه: مسئولیت استفاده از این نرم افزار به عهده کاربر می باشد و این وبسایت مسئولیتی در قبال از دست رفتن اطلاعات شما نخواهد داشت.

منبع: http://www.worldit.ir

12 دیدگاه در “آموزش نرم افزار HDD Regenerator | رفع بدسکتورهای هارد دیسک

  1. با سلام ، من بعد از ریکاوری رم اس دی کارتم با بد سکتور مواجع شدم . از طریق کامپوتر فضای رم خوانده میشه و حتی فرمت ولی دوربین و کامپیوترم دیگه نتونست روش چیزی نصب کنه خلاصه با این نرم افزار آشنا شدم و کلی رو رم کار کردم ولی هیچ فایده ای نداشت و کلی وقت حروم شد . موفق باشین

  2. راستی یادم رفت که بگم برای پاک کردن این نرم افزار هم باید از هفت خان رستم رد بشین و اگه نتونستین مثل من یه ویندوز جدید میبایستی نصب کنید .

    1. قبل از حذف کردن ابندا باید از طریق run برنامه services.msc را باز کنید سپس بر روی hddrsrv کلیک راست کنید و گزینه stop را انتخاب کنید.

  3. سلام خسته نباشید من از روش فلش استفاده کردم و حالا دیگه نمیتونم به ویندوز خودم برگردم باید چیکار کنم؟. الان با ریستارت کردن سیستم بازم همین صفحه میاد بالا و نمیتونم وارد ویندوز بشم . حتی با برداشتن فلش یا تغییر اولدیت بوت بازم نمیشه. ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. سلام
      باید ببینید هاردتون شناسایی میشه؟
      از دکمه boot options تو سیستم‌تون استفاده کنید و تو لیست ظاهر شده هاردتون رو انتخاب کنید

  4. این نرم افزار هارد منو سوزوند لطفا استفاده نکنید اگه هاردتون مهمه ببرید بیرون با دستگاه درست کنند این کار فقط باعث میشه ضرر کنید هارد ۲ترای منو سوزوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.