با جعبه موسیقی منظومه شمسی آشنا شوید

اخیرا طراحی به نام لیوک توییمَن جعبه‌ی موسیقی منظومه شمسی با نام SolarBeat را شبیه‌سازی و طراحی کرده است. در این سیستم شبیه‌سازی شده هر سیاره تُن صدای مخصوص خود را تولید می‌کند.

لیوک توییمَن طراحی است که جعبه موسیقی منظومه شمسی را طراحی کرده است. در این سیستم سیاره‌ها به شکل نقطه‌ موزیکال بوده و تُن صدای مخصوص به خود را تولید می‌کنند. جعبه موسیقی جدید، SolarBeat یا ضربان شمسی نام دارد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است.

توییمن که این سیستم را پنج سال پیش طراحی کرده بود حال تصمیم گرفته تا آن را بر روی وب‌سایتی پیاده‌سازی کند. توییمن این نسخه‌ی پیاده‌سازی شده را پس از آنکه فضاپیمای Dawn به مدار Ceres رسید، بازطراحی کرد. در این نسخه امکانات جالب و بیشتری فراهم شده از جمله این‌که کاربران می‌توانند سرعت موسیقی یا همان سرعت چرخش سیاره‌ها به دور خورشید را کنترل و تنظیم کند.

علاوه بر این، این موزیک باکس تنظیماتی مانند بیس، اکو، فلاتر و مقیاس را نیز در اختیار کاربر قرار داده تا با تنظیم آن‌ها موسیقی مورد علاقه خود را از منظومه شمسی ایجاد کنند. در بالای صفحه‌ی این نسخه‌ی شبیه‌سازی شده یک شمارنده وجود دارد که نشان می‌دهد از زمانی که شروع به پخش این موسیقی کرده‌اید، چند سال زمینی گذشته است. تنها مشکل این وب‌سایت این است که زمانی که بین تب‌ها جابه‌جا می‌شوید موسیقی در حال پخش متوقف می‌شود. 

برای بررسی این جعبه موسیقی می‌توانید به وب‌سایت SolarBeat مراجعه کنید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.