با این ۴ نکته از خطر ابتلا به آنفولانزا در امان بمانید

با ورود به فصل سرد سال، خطر ابتلا به آنفولانزا در همه زیاد شده است. ما در این مقاله به نقل از یکی از محققان دانشگاه میشیگان نکات مهم ایمنی را ارائه خواهیم کرد که می‌توانند شما را از بیماری در امان نگه دارند.

با آغاز سردترین روزهای زمستان امسال،‌ حالا وارد بدترین فصل خطر ابتلا به آنفولانزا شده‌ایم. در حال حاضر دو نوع ویروس آنفولانزا وجود دارد که هر دو نیز در این مطلب در نظر گرفته شده‌اند. یکی از آن‌ها که بدخیم‌تر است، آنفولانزا نوع A یا H3N2 نام دارد. زمانی که انتشار این ویروس در کشورهای مختلف آغاز شد، ما نیز انتشار مطالبی آموزشی را برای آنکه از خطر ابتلا به آنفولانزا در امان بمانید، آغاز کرده‌ایم.

در این مقاله با پزشک و اپیدمیولوژیست دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان مصاحبه‌ای را انجام داده‌ایم و وی نکاتی را در مورد ایمن‌سازی بیشتر بدن در برابر این ویروس سفت و سخت متذکر شده است که در ادامه می‌توانید با مطالعه و رعایت آن‌ها، زمستانی زیبا و بدون بیماری را تجربه کنید.

۱ – آیا به واکسن آنفولانزا نیاز است؟

واکسن آنفولانزا دو هفته پس از تزریق، از بدن شما بر علیه ویروس‌ها محافظت می‌کند. دکترها و پزشکان عمومی همچنان توصیه می‌کنند که اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، از این واکسن در فصل زمستان استفاده کنید. بدین خاطر که هنوز هم این ویروس در هوا قدرتمند است و ممکن است تا نزدیک بهار همچنان جریان داشته باشد.

همچنین، نوع دیگری از این ویروس، آنفولانزا نوع B نیز وجود دارد که اغلب اوقات تا اواخر زمستان همچنان وجود دارد. این ویروس نیز توسط واکسیناسیون ضعیف می‌شود.

۲ – از چه علائمی باید نگران باشیم؟

سرفه و تب شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به آنفولانزا هستند. در میان شیوع این بیماری، مطالعات نشان داده است که آنفولانزا در برخی از افراد پیشرفته‌تر از برخی دیگر است. از علائم دیگری که برای آنفولانزا وجود دارد می‌توان به بدن درد و ناراحتی اشاره کرد که ممکن است شما را تا چند روز در رختخواب اسیر خود کند.

اگر با هر یک از این علائم ارتباط برقرار کرده باشید و یا آنکه این علائم شخصا در خود شما وجود داشته باشد، باید فورا به یک پزشک مراجعه کرده و از شدت پیدا کردن آن جلوگیری کنید. همچنین نباید با دیگر افراد تا از بین رفتن کامل علائم ارتباط مستقیم و نزدیک داشته باشید.

۳ – آیا باید به دکتر بروم؟

بسیاری از مردم با دکتر غریبه‌اند و تصور می‌کنند با رفتن به دفتر پزشکان ممکن است با بیماری‌های بیشتری نیز درگیر شوند. اگر نگران هستید که با رفتن به مطب پزشک ممکن است با افراد دیگری که دچار این ویروس شده‌اند ملاقات کنید و شک شما به بیماریتان اینک به یقین تبدیل شود،‌ بهتر است در ابتدا به آنجا زنگ زده و قبل از رفتن وقت بگیرید.

۴ – از دکتر خود بپرسید آیا باید تامیفلو استفاده کنم؟

ما برای آن نزد دکتر می‌رویم که برای ما دارو تجویز کند تا با مصرف آن‌ها بیماری ما درمان شود. در اینجا گروهی از داروهای ضد ویروسی به نام مهارکننده‌های نورامینیداز وجود دارد که در درمان آنفولانزا، به خصوص در ابتدای دو روز نخست ابتلا موثر هستند. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها تامیفلو است. محققان دانشگاه میشیگان عنوان می‌کنند که این دارو طول مدت بیماری را کوتاه می‌کند و حتی می‌تواند از بروز بسیاری از عوارض آن نیز جلوگیری کند.

البته مصرف تامیفلو بدون عوارض نیز نیست. از مهم‌ترین عوارض آن در بزرگ‌سالان سینه پهلو و در کودکان عفونت گوشی میانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.