تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی با استفاده از هوش مصنوعی

به تازگی محققین اپلیکیشنی برای تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی طراحی کرده‌اند که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به طرز شگفت‌انگیزی دقیق عمل می‌کند.

تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی با دقت بالا

پیش از ورود دوربین‌های جدید و عکس‌برداری رنگی، صنعت عکاسی سیاه و سفید رونق فراوانی داشت. این بدین معناست که اگر به تصاویر قدیمی و سیاه و سفید نگاهی بیاندازیم، به این دلیل که درکی از محیط‌های موجود در این عکس‌ها نداشته‌ایم، تصور دنیای سرزنده و باطراوت آنها برای ما تقریبا غیرممکن خواهد بود. با این حال، با تلاش برخی محققین، اپلیکیشنی برای تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی طراحی شده که با تکیه بر هوش مصنوعی قدرتمند خود، دقت بالایی در خروجی آن دیده می‌شود.

البته امروزه راه‌های زیادی برای تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی وجود دارد اما روش ابداعی دانشمندان دانشگاه برکلی کالیفرنیا، کاملا هوشمندانه‌تر و موثرتر عمل خواهد کرد. این محققین، نرم‌افزاری را توسعه داده‌اند که با استفاده از قدرت هوش مصنوعی قادر است تصاویر قدیمی و سیاه و سفید را به عکس‌های رنگی و زنده تبدیل کند.

این پروژه در سال ۲۰۱۶ توسط ریچارد ژانگ (Richard Zhang) و تیم تحقیقاتی‌اش بنا نهاده شد. اما در ابتدا، اشکالاتی در نسخه دموی نرم‌افزار وجود داشت و در برخی موارد، اشتباهاتی در تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی از آن سر می‌زد. همین مساله نیز این گروه را بر آن داشت تا اپلیکیشنی کمکی برای پروژه خود طراحی کرده و اشکالات آن را برطرف کنند. در اپلیکیشن جدید، انسان به کمک هوش مصنوعی می‌آید تا با انتخاب بهترین رنگ‌ها، شاهد خروجی واقعی‌تری از کار باشیم.

 این دخالت انسان همچنین می‌تواند در اعمال جلوه‌های هنری نیز به کار آید؛ به‌عنوان مثال، می‌توان با وارد کردن رنگ‌هایی متفاوت‌تر نسبت به تصویر اصلی، تصویری جدید خلق کرد. هنوز زمان عرضه این نرم‌افزار به بازار مشخص نشده اما ژانگ و همکارانش اپلیکیشن خود را بر روی وب‌سایت GitHub قرار داده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند به بررسی آن بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.