یک عینک کتاب‌خوان برای افراد با بینایی کم

برای افراد کم‌بینا بسیار مشکل است تا بتوانند نوشته‌های یک کتاب را بخوانند ولی نه با کمک وسیله جدیدی به نام OrCam My Eye.

این وسیله از یک دوربین کوچک تشکیل‌شده که می‌توان آن را به کنار قاب هر عینکی متصل کرد. به این دوبین دسته‌ای متصل شده که بر روی پوست جمجمه قرارگرفته و صدا را از طریق پوست سر و سپس استخوان‌های جمجمه به گوش فرد می‌رساند. یک پردازنده هم توسط سیم به این سیستم متصل می‌شود. دوربین می‌تواند تصویر نوشته‌های روی کتاب، روزنامه، صفحه کامپیوتر، منوی یک رستوران، برچسب خریدهای یک سوپرمارکت و هر چیز دیگر را دیده و توسط پردازنده آن را برای فرد بخواند. صدای خواندن به گوش فرد خواهد رسید.

این دوربین می‌تواند علائم راهنمایی خیابان‌ها را هم بخواند، می‌تواند صورت افرادی را که قبلاً دیده شناسایی کرده و آن‌ها را به فرد معرفی کند و حتی می‌تواند وسایل گوناگونی که فرد می‌خواهد در فروشگاه بخرد را دیده و نوع آن‌ها را به وی بگوید.

فرد استفاده‌کننده انگشت خود را به سمت نوشته یا چیزی که خوب نمی‌بیند گرفته و سیستم به‌طور خودکار آن را برای فرد می‌خواند یا معرفی می‌کند. برای استفاده از این سیستم باید یک حداقل بینایی در حد یک‌بیستم را داشت.

منبع: ایران‌ارتوپد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.