چگونه از ارسال پست الکترونیک‌های تصادفی و ناخواسته در جیمیل جلوگیری کنیم؟

حتی با وجود این‌که برخی از مواقع دوبار ایمیل‌های ارسالی خود را چک می‌کنیم، ممکن است باز هم مشکلی در ایمیل ما باشد که بخواهیم از فرستاده شدن آن جلوگیری کنیم. به‌عنوان مثال، ممکن است اشتباه تایپی در ایمیل پیش بیاید و یا فایل موردنظر ما به اشتباه در ایمیل پیوست شده باشد. به همین علت، گوگل یک ویژگی را به تازگی در سرویس ایمیل خود فعال کرده که کاربر می‌تواند از ارسال‌ ایمیل‌های تصادفی و ناخواسته جلوگیری کند.

برای این کار کافی است به بخش تنظیمات جیمیل بروید و بر روی گزینه‌ی Undo Send کلیک کنید. این ویژگی به‌صورت پیشفرض غیرفعال است؛ اما شما می‌توانید با مراجعه به این بخش آن را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی، ایمیل‌های شما با توجه به عدد ارسالی در همان بخش، بعد از ۵ تا ۳۰ ثانیه تاخیر فرستاده می‌شوند. بنابراین به راحتی می‌توانید در صورت نیاز از فرستادن ایمیل اشتباه جلوگیری کنید.

بهطور کلی عجیب به نظر می‌رسد که گوگل این ویژگی را به صورت پیش‌فرض غیرفعال کرده چرا که فعال بودن آن هیچ ضرری ندارد و ممکن است از اشتباهات ناخواسته جلوگیری به عمل آورد. پس هرچه سریع‌تر و قبل از این که پشیمان شوید این قابلیت را در جیمیل خود فعال کنید.

منبع: تکنولوژی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.