«حسود» معمول‌ترین تیپ شخصیتی بین مردم است!

محققان اسپانیایی پی برده‌اند که اکثر مردم از نظر نوع شخصیت در چهار دسته قرار می‌گیرند. در این پژوهش نسبت یکسانی از سه نوع شخصیت خوشبین، بدبین و اعتمادکننده مشاهده شد. اما محققان پی بردند تعداد دسته شخصیتی حسود بسیار بیشتر بود.

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که حسود بودن باعث می‌شود افراد گاهی اوقات به شکل غیرمنطقی رفتار کنند.

در این پژوهش محققان، ۵۴۰ نفر را در چهار تیپ شخصیتی خوشبین، بدبین، اعتمادکننده و حسود دسته‌بندی کردند. برای این کار محققان از آنها خواستند تا در گروه‌های دو نفری بازی‌هایی را انجام دهند. افراد می‌توانستند با هم‌تیمی‌شان همکاری کنند، با تصمیمات‌شان مخالفت کنند یا حتی به آنها خیانت کنند. سپس با استفاده از الگوریتم کامپیوتری محققان آنها را به چهار گروه دسته‌بندی کردند.

کسانی که شخصیت خوشبینی داشتند معقتد بودند که همکاری با هم‌تیمی‌شان به نتایج خوبی برای هر دو منجر می‌شود. گروه بدبین شامل کسانی بود که به بدترین نتیجه ممکن اعتقاد داشتند. تیپ شخصیت اعتمادکننده در همکاری با دیگران عالی بودند. محققان گروه حسود را به کسانی نسبت دادند که از موفقیت دیگران احساس تهدید می‌کردند.

محققان پی بردند ۳۰ درصد از افراد در دسته حسود قرار گرفتند. افراد خوشبین، بدبین و اعتمادکننده هم هر یک ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دادند. ۱۰ درصد باقی‌مانده هم به هیچ گروهی تعلق نداشتند چون الگوریتم نمی‌توانست آنها را دسته‌بندی کند.

محققان می‌گویند گاهی اوقات افراد بدون اینکه خودشان متوجه شوند، به شکل‌هایی رفتار می‌کنند که اصلا منطقی نیست.

منبع: دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.