مشکل سازندگان تراشه: کاهش میزان فروش کامپیوتر، تبلت و گوشی هوشمند

به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۶ برای دومین بار در تاریخ،  به دلیل کم‌شدن درخواست‌ها برای کامپیوتر و موبایل، بازار نیمه‌رساناها با کاهش فروش روبرو باشد. براساس گزارش Gartner، امسال فروش نیمه‌رسانا‌ها با ۰.۶ درصد کاهش، به رقم ۳۳۳ میلیارد عدد در سال خواهد رسید. براساس این گزارش، کاهش فروش سال ۲۰۱۵ به میزان ۲.۳ درصد بوده است. با ما همراه باشید.

مدیر تحقیقات گارتنر، جیمز هاینز، می‌گوید که بازار منتظر یک درخواست بزرگ است. کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، با کاهش فروش مواجه‌اند. بازارهای نوپا مانند IOT و وسایل پوشیدنی بسیار کوچک‌تر از آن هستند که تأثیری داشته باشند.

سازندگان تراشه‌های الکترونیکی و کامپیوتری تا چند روز آینده، فروش مربوط به سه‌ماهه‌ی اول امسال را منتشر خواهند کرد. همواره فروش سه‌ماهه‌ی اول، جزء پایین‌ترین فروش سال محسوب می‌شود. زیرا دستگاه‌های الکترونیکی همچنان جزء هدایای محبوب مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال هستند.

TSMC، سازنده‌ی تراشه شرکت‌های بزرگ Nvidia و اپل، اعلام کرده که میزان افزایش فروش خود را از ۸ درصد به ۷ درصد تقلیل داده است. آنها اعلام کرده‌اند که مردم به دلیل درخواست وسایل جدید، ترجیح می‌دهند خریدی انجام ندهند.

۰۳۷ce563-e4d9-404a-894a-28089d1ce407

اگرچه ، بررسی‌های Yahoo Finance در رابطه با بزرگ‌ترین شرکت ساخت تراشه‌ی کامپیوتری یعنی اینتل، نشان از درآمد ۱۳.۹ میلیارد دلاری این شرکت با افزایش فروش ۸.۷ درصدی نسبت به سال قبل دارد، تحلیل‌گران انتظار افزایش ۴۸ سنتی سهام را دارند. اما اینتل قصد جداسازی خود از صنعت کامپیوتر و رفتن به سمت بازارهای در حال توسعه مانند IOT، مراکز داده و بازار نوپای Optane Memory را دارد.

این قضیه که کاهش فروش کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، تأثیر مستقیم بر بازار سازندگان تراشه دارد، غافلگیر‌کننده نیست. حتی با ورود ابزارهای پوشیدنی و IOT نیز تغییر خاصی ایجاد نشده است. شرکت‌های بزرگ نیازمند اختراع بزرگ دیگری هستند و اکنون به آن نیاز دارند. اگر این اتفاق به زودی نیفتد، ممکن است شاهد مشکلات بیشتری باشیم. سال گذشته شرکت Avago، با قیمت ۳۷ میلیارد دلار شرکت تراشه‌سازی Broadcom را خریداری کرد. این شرایط می‌تواند ادامه پیدا کند. با ادامه‌ی این وضع یک راه پیش پای صنایع باقی می‌ماند؛ شرایط سخت نیازمند تخفیف در فروش وسایل است.

نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.