فایل‌های PSD لایه باز فتوشاپ را با سرعت ۲۰ برابری ذخیره کنید

اگر اهل فتوشاپ هستید و با فایل‌های لایه‌باز حجیم سروکار دارید، حتما تاکنون متوجه زمان‌بر بودن فرآیند ذخیره‌سازی فایل موردنظر شده‌اید. همراه ما باشید تا راهکاری برای افزایش فوق‌العاده‌ی سرعت ذخیره‌سازی فایل‌های PSD در اختیار شما بگذاریم.

در صورتی که اغلب در نرم‌افزار فتوشاپ با فایل‌های لایه‌باز بسیار حجیم که تعداد لایه‌های آن غیرقابل شمارش است، کار می‌کنید، به احتمال قوی شما هم از سرعت بسیار پایین عملیات ذخیره‌سازی فایل‌های PSD به ستوه آمده‌اید! اگر زمان یکی از مهم‌ترین ملاک‌های موردنظر شما بوده و فضای ذخیره‌سازی زیادی در اختیار دارید، می‌توانید با اعمال تنظیماتی در فتوشاپ، فایل‌های PSD را تا ۲۰ برابر سریع‌تر از قبل در دیسک سخت ذخیره کنید.

دلیل کند بودن سرعت ذخیره‌سازی فایل‌های لایه‌باز، مربوط به نحوه‌ی فشرده‌سازی تصاویر در فتوشاپ است. نرم‌افزار فتوشاپ هم‌زمان با فرآیند ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم لایه‌باز، عملیات فشرده‌سازی تصویر را هم به منظور صرفه‌جویی در فضای دیسک، انجام می‌دهد که این عملیات باعث کاهش شدید سرعت روند کاری می‌شود.

اگر فضای ذخیره‌سازی زیادی در اختیار دارید، می‌توانید برای ذخیره‌ی فایل حجیم خود در زمان بسیار کوتاه‌تر، عملیات فشرده‌سازی را غیرفعال کنید. شرکت ادوبی در سال ۲۰۱۱ یک پلاگین رسمی به نام “DisallowFlateCompressedPSD.plugin” برای فتوشاپ CS5 در پلتفرم‌های ویندوز و مک منتشر کرد که فرآیند فشرده‌سازی را برای تصاویر حجیم با فرمت PSD و PSB غیرفعال می‌کرد.

با نسخه‌ی جدید فتوشاپ (CS6)، دیگر نیازی به نصب هیچ‌گونه پلاگین اضافی ندارید. فقط کافی است که به مسیر Preferences→File Handling رفته و در بخش File Compatibility، تیک عبارت “Disable Compression of PSD and PSB Files” را زده و اوکی کنید. هم‌اکنون باید از افزایش سرعت فوق‌العاده‌ای در ذخیره‌ی فایل‌های لایه‌باز برخوردار باشید.

۳۱۳۴۶dd2-c8d6-4641-a904-715bc51e738bهنگامی که نرم‌افزار فتوشاپ موجود در رایانه‌ی فوق‌العاده قدرتمند مک اپل را با پلاگین اصلی یاد شده مورد آزمایش قرار دادیم، یک فایل لایه باز ۱۱.۳۳ گیگابایتی را در زمان بسیار ناچیز ۲۵ ثانیه‌ای ذخیره کرد؛ در حالی‌که قبل از استفاده از این پلاگین، زمان ذخیره‌ی فایل ۴۹۵ ثانیه طول کشید. یعنی تقریبا یک بهبود عملکرد ۲۰ برابری حاصل شد!

نظر شما کاربران عزیز در این باره چیست؟

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.