تماشا کنید: گوگل کاردبورد پلاستیکی، اولین هدست واقعیت واقعی جهان

گوگل کاردبورد پلاستیکی، محصولی جدید از گوگل در زمینه‌ی هدست‌های واقعیت است که برای مراسم شوخی اول آوریل معرفی شده است. این هدست، واقعیت را واقعیتر از همیشه برای کاربر نشان می‌دهد و کیفیت صدا و تصویری کاملا واقعی دارد. به همین دلیل است که این هدست پلاستیکی شفاف لقب اولین هدست واقعیت واقعی را به خود اختصاص داده است.

گوگل امسال برای مراسم شوخی اول آوریل یا دروغ اول آوریل، یک محصول جدید معرفی کرده است. محصولی مشابه گوگل کاردبورد که البته این بار از جنس پلاستیک ساخته شده و بسیار واقعی‌تر از کاردبورد و دیگر هدست‌ها عمل می‌کند. این هدست واقعیت را با کیفیتی بالا و با صدای بسیار واضح برای کاربر پخش می‌کند و اولین هدست واقعیت واقعی جهان است.

گوگل کاردبورد پلاستیکی نمایی یکپارچه و ۴ بعدی با صدای ۳۶۰ درجه‌ی با کیفیت، رزولوشن ۲۰/۲۰ و فناوری لمسی برای تجربه‌ی لمس واقعی را در اختیار شما می‌گذارد. گوگل نام این سخت‌افزار را “پلاستیک” گذاشته و می‌گوید این گجت به شما اجازه می‌دهد تا واقعیت را بسیار واضح‌تر از آن‌چه قبلا می‌دیدید، ببینید و حس کنید. به بیان دیگر، چه چیزی واقعی‌تر از واقعیت است؟

تفاوت بزرگ پلاستیک با گوگل کاردبورد، کش نگهدارنده است که به کمک آن کاربر می‌تواند پلاستیک را روی سر خود نگه دارد. گوگل در هیچیک از نسخه‌های کاردبورد از کش نگهدارنده استفاده نکرده بود چرا که عقیده داشت کاربر باید عینک واقعیت مجازی را با دست خود نگه دارد تا از عوارض تهوع و سرگیجه‌ی استفاده‌ی طولانیمدت از هدست جلوگیری شود. قرار است رنگ‌های متنوع و پوشش‌های با طرح‌های مختلف برای پلاستیک عرضه شود و هم‌چنین، استاندارد این گجت برای تولید توسط تولیدکنندگان دیگر نیز منتشر خواهد شد.

در واقع پلاستیک وسیله‌ی خاصی نیست و همان‌طور که از زمان انتشار خبر آن یعنی اول آوریل بر می‌آید، این گجت فقط یک شوخی با کاربران است. این هدست تنها یک بلوک پلاستیکی است که کاربر با گذاشتن بر روی سر خود، دنیای بیرون را از بین این پلاستیک شفاف مشاهده می‌کند. هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و گوگل تنها تلاش می‌کند با این روش به ما یادآوری کند که واقعیت اطراف را بهتر ببینیم. به نوعی پیام گوگل در این شوخی را می‌توان این‌ گونه برداشت کرد که لذت بردن از واقعیت اطراف، طبیعت زیبا و تجربه‌ها و افراد واقعی، بهترین تجربه‌ی زندگی هستند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.