چرا موفق ترین مدیران و کارآفرینان به حلقه ای از افراد نزدیک به خود نیاز دارند

آیا معتقدید همه‌ی چیزهایی که برای موفقیت خود، کمپانی و صنعتی را که در آن فعالیت می‌کنید نیاز دارید، در اختیار گرفته‌اید؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت است پس با مشکل مواجه هستید. موفق‌ترین کارآفرینان و مدیران می‌دانند که همه جواب‌هایی که نیاز دارند را نمی‌دانند و حتی این انتظار را هم ندارند. با ما همراه باشید.

مطالعه‌ای که در ادامه خواهید خواند از زبان Mindy Mackenzie، مشاور مدیرعامل و نویسنده کتاب The Courage Solution: The Power of Truth-Telling است. وی می‌گوید:

من بسیاری از کسب و کار‌های متوسط را می‌شناسم که فکر می‌کنند کسانی نردبان موفقیت را بالا می‌روند که شبیه به یک مبارز تنها باشند. اما من با بسیاری از مدیران کسب و کار‌های موفق کار کرده‌ام و همه آن‌ها این حقیقت را پذیرفته‌اند که هر مدیری برای موفقیت به گروهی از افراد نزدیک خود برای کمک در مسائل کاری و زندگی نیازمند است.

مایندی مکنزی، نام این گروه کوچک مشاور و مراقب را «گروه شخصی دلسوز» نام‌گذاری می‌کند و معتقد است که هر کسب و کاری که بخواهد حتی به درجه‌ای از موفقیت برسد، به این‌چنین گروهی نیازمند است. وی در ادامه حرف‌های خود می‌گوید:

«شما می‌توانید بهترین ماشین و بهترین راننده را داشته باشید، اما بدون یک حلقه از اشخاص دلسوز هیچگاه به سمت پیروزی حرکت نمی‌کنید.»

b640248d-7f17-4b97-8fb1-9a1c9d75e236کنزی می‌گوید گروه وی را ۶ نفر تشکیل می‌دهند که اکثر آن‌ها را بیشتر از سال‌ها و حتی دهه‌ها می‌شناسند. او می‌تواند هر زمان که نیاز به مشاوره، نظر‌خواهی یا کلا صحبت کردن داشت با آن‌ها وقت بگذارند.

«بسیاری از آن‌ها شخصیت مرا می‌دانند، خود من را دوست دارند و مفهوم کلمه کسب و کار را فهمیده‌اند، پس نیاز نیست برای تعریف یک موضوع توضیح زیاد و اضافی بدهم.»

برای مثال در خانه هم یک مادر یک گروه دلسوز دارد که در کار‌ها به وی کمک می‌کنند و بدون این‌که نیاز به یاد دادن چیزی باشد، خیلی از موضوعات را می‌توان سریع‌تر و بهتر حل کرد.

اما چگونه می‌شود یک «گروه شخصی دلسوز» برای خود داشت؟!

۱. از طرز فکری صحیح شروع کنید

دریافت کمک با دانستن این‌که نیاز به کمک دارید شروع می‌شود و باید بگذارید دیگران نیز این موضوع را بدانند. «آسیب‌پذیر باشید و برای کمک درخواست کنید.» این موضوع را بدانید که شما نیاز به کمک دارید و همه جواب‌ها را در اختیار ندارید و در آینده هم همه جواب‌ها را به‌دست نخواهید آورد که البته این یک موضوع کاملا طبیعی است. 

درست کردن طرز فکر خود برای شروع درخواست کمک، بسیار مهم است. دلیل بسیار متداولی که مردم نمی‌توانند کمک دریافت کنند، نتوانستن در درخواست صحیح آن است.

۲. افرادی را انتخاب کنید که به آنها اعتماد دارید

آیا کسی هست که برای مدت زمان زیادی می‌شناسید، برای مثال یک تامین‌کننده، یک شریک یا حتی مشاور و دوست خود که هم برای هوش و خوش‌فکری و هم بخاطر شخصیت وی آن شخص را بشناسید؟ چنین شخصیتی می‌تواند اعتماد به نفس شما را نگه دارد و مشورت‌های بسیار خوبی به شما دهد.

البته حلقه مشاورانی که مسائل مهم را با آن‌ها در میان می‌گذارید نباید هر کسی از اطراف زندگی و محل کار شما باشد. نگاه آن‌ها به مسائل مهم است اما زمانی که به مهم‌ترین مشورت‌ها نیاز دارید، شیوه‌ی فکر‌ آن‌ها نمی‌تواند به شما کمک کند.

۳. وقت خود را سرمایه گذاری کنید

d5afc6a0-3148-4e22-9bea-f30ba2983772شبیه به هر چیز دیگری در کار و زندگی، شما فایده‌های زیادی از ارتباط با افراد دلسوز و آینده‌نگر اطراف خود دریافت خواهید کرد. بنابراین همواره با تک تک این حلقه از افراد نزدیک خود در ارتباط باشید، نگذارید ارتباط شما مدت زمان زیادی طول بکشد و در زمان‌هایی که نیاز به کمک دارید فقط به ایمیل و تماس گرفتن قانع شوید.

گروه نزدیک شما می‌توانند با پشتیبانی، توصیه‌های کاربردی و نگاهی تازه، جان تازه‌ای به کاری که در حال انجام آن هستید، بدهند. اما اگر در ارتباط با آن‌ها نباشید، نمی‌توانید این فایده‌های لازم و مفید را از این افراد دریافت کنید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.