تاکسی‌های بدون راننده در کره جنوبی

خودروهای بدون راننده یا خودران، به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های موجود در میان شرکت‌های حوزه تکنولوژی و همچنین شرکت‌های خودروساز تبدیل شده‌اند و به‌نظر می‌رسد هر شرکتی، سهمی از این تکنولوژی پرسود و منفعت را خواستار است. این در حالی است که همچنان مسائل و موارد زیادی بر سر راه پیاده‌سازی این تکنولوژی، حل نشده باقی‌ مانده‌‌اند.

با این تفاسیر، گزارش منتشر شده از کشور کره جنوبی حکایت از آن دارد که سرویس تاکسی بدون راننده برای دانشجویان یک دانشگاه، شش ماه است که آغاز به کار کرده است. این سرویس Sunber نام دارد و از طریق برنامه ویژه گوشی‌های هوشمند که توسط دانشگاه ملی سئول طراحی شده، قابل استفاده خواهد بود. با این وجود، استفاده از این سرویس تنها به فضای ۴۱۰۹ متر مربعی در فضای دانشگاهی محدود شده است. امکان مشاهده خودروهای فعال در این سرویس، با توجه به بهره‌گیری از یک برج گردان بر روی سقف آن‌ها، از فاصله یک مایلی وجود دارد. در داخل این برج سخت‌افزاری وجود دارد که جاده و محیط را بررسی کرده تا امکان استفاده از قابلیت‌های خودران را به خودرو بدهد.

در حال حاضر، این سرویس برای کمک به جابجایی دانشجویان معلول در این فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، راننده‌ای به‌طور تمام وقت در پشت فرمان نشسته تا در مواقع ضروری، تصمیم‌های لازم را اجرایی کند. علی‌‌رغم بهره‌برداری از این سرویس در طول شش ماه گذشته تاکنون هیچ مورد تصادف یا حادثه‌ای گزارش نشده است.

سئو سئونگ وو، مدیر مرکز تحقیقاتی تکنولوژی خودروهای هوشمند این دانشگاه معتقد است خودروهای کاملا بی‌نیاز از راننده از سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهند شد و سرویس‌ها جابجایی از درب منازل، برپایه خودروهای خودران نیز تا سال ۲۰۳۰ پیش روی کاربران قرار خواهندگرفت.

منبع: آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.