نوکیا با دوربین ۶۰ هزار دلاری وارد حوزه‌ واقعیت مجازی می‌شود

نوکیا نه تنها در تلاش دوباره برای ورود به بازار ابزارهای موبایل است بلکه قصد دارد یک دوربین رده بالای ۳۶۰ درجه را با نام تجاری OZO روانه‌ی بازار کند.

در ماه‌های اخیر نوکیا دوربین جدید خود را با قابلیت ضدصدا و تصویر به‌صورت ۳۶۰ درجه رونمایی کرد. این کمپانی اخیرا یک رویداد را در لس‌آنجلس برگزار کرده و در آن پیش‌فروش دوربین ۳۶۰‌ درجه‌ی OZO را آغاز کرده است.

این دوربین که برای کاربردهای حرفه‌ای طراحی شده، قادر است محیط پیرامون خود را به صورت ۳۶۰ درجه به تصویر بکشد و با قیمت ۶۰ هزار دلار به فروش می‌رسد. افراد یا شرکت‌هایی که مایل به خرید این دوربین هستند باید ۵ هزار دلار را به صورت پیش‌پرداخت، هزینه کنند و منتظر بمانند تا در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ محصول خود را دریافت کنند.

نوکیا در این رویداد مشخصات دقیق فنی محصول خود را نیز اعلام کرد. دوربین OZO از ترکیب ۸ دوربین ۲Kx2K بهره می‌برد و به لطف حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت قادر است تا ۴۵ دقیقه فیلم را در خود ذخیره کند.

این دوربین برای ساخت ویدیوهای واقعیت مجازی و ساخت بازی‌ها و دیگر محتوای مناسبِ این فناوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نوکیا به همراه این دوربین یک داکِ ۱۵۰۰ دلاری را نیز معرفی کرده است.

برای آنکه با دوربین OZO نوکیا بیشتر آشنا شوید این ویدیو را تماشا کنید:

لینک دانلود و تماشای ویدئو

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.