گوگل کروم، قاتل باتری لپ تاپ شما !

فکر می کنید کدام مرورگر اینترنتی بیشتر از همه باتری لپ‌تاپ شما را خالی می‌کند؟ براساس آخرین تست‌های انجام شده توسط Digital Citizen بر روی مرورگرهای اینترنتی در لپ‌تاپ‌های مختلف، مشخص گردید که مرورگر گوگل کروم، بیشترین میزان مصرف باتری را در این لپ‌تاپ ها داشته است.

در تست‌های صورت گرفته، محققین پایگاه Digital Citizen از سه دستگاه مختلف که مبتنی بر ویندوز ۱۰ هستند، بهره برده‌اند. این دستگاه‌ها شامل ASUS ZenBook UX305F ،Surface Pro 3 و Toshiba Portege Z20t-B می‌باشند. نتایج به‌دست آمده این‌طور نشان داد که مرورگر کروم نزدیک به ۱۰ الی ۲۸ درصد بیشتر از Internet Explorer باتری مصرف می‌کند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده مرورگرهای Internet Explorer و Microsoft Edge بهترین گزینه‌ها برای مصرف کمتر باتری می‌باشند. اگرچه میزان صرفه‌جویی شما در مصرف باتری بسته به میزان استفاده شما می‌باشد اما شما می‌توانید قریب به ۳۰ الی ۵۹ دقیقه زمان بیشتری برای استفاده از باتری لپتاپ‌تان داشته باشید به شرطی که از Internet Explorer یا Microsoft Edge به جای Google Chrome استفاده کنید.

مرورگر کروم همیشه نسبت به مرورگرهای دیگر منابع بیشتری را درگیر خود می‌کند و هم‌چنین گاها با مشکلاتی از قبیل memory leak دست و پنجه نرم می‌کند که البته گوگل در صدد تصحیح این مشکلات در آپدیت‌های جدیدتر می‌باشد. یکی از دلایل استفاده زیاد کروم از منابع سخت‌افزاری را می‌توان وجود همین مشکلات مذکور خواند.

اگرچه گوگل در گذشته اعلام نموده است که بر مسئله سطح عملکردی مرورگر کروم تاکید خاصی دارد و به نوعی میزان مصرف باتری و منابع را فدای میزان عملکردی آن کرده است. در حال حاضر توسعه‌دهندگان مرورگر کروم در حال برقراری تعادلی بین میزان مصرف انرژی کروم و عملکرد آن می‌باشند، بلکه از این طریق میزان مصرف باتری در لپ‌تاپ‌ها را بتوانند کنترل کنند.

منبع: گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.