نکاتی که باید درباره حرکت پلانک بدانید

حرکت پلانک یکی از بهترین حرکات ورزشی است

نکاتی که باید درباره تمرین پلانک بدانید:
حرکت پلانک به عنوان یکی از بهترین حرکات ورزشی شناخته شده است و نه تنها حرکتی فوق‌العاده برای عضلات شکم است، بلکه عضلات قسمت‌های دیگر بدن را نیز تقویت می‌کند. هرچند تقویت عضلات یکی از بهترین دلایلی است که باید به خاطر آن این حرکت را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید، اما این حرکت منافع دیگری نیز دارد که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. در ادامه با ۴ مورد از این دلایل آشنا می‌شوید.

انجام حرکت پلانک وضعیت بدن را بهتر می کند
آیا می‌دانید که این حرکت به بهتر شدن طریقه ایستادن و وضعیت بدن کمک می‌کند؟ پلانک علاوه بر عضلات شکم، بر قسمت کمر، سینه، شانه‌ها، و گردن نیز تاثیر می‌گذارد. تقویت این عضلات به شما کمک می‌کند شانه‌هایتان را به سمت عقب و سینه‌تان را صاف به سمت جلو نگه دارید. همچنین به شما کمک می‌کند صاف بایستید و برای مدت طولانی صاف بنشینید.

hhs3047پلانک به بهتر شدن طریقه ایستادن و وضعیت بدن کمک می‌کند

می توانید حرکت پلانک را اصلاح کنید
پلانک حرکت سختی نیست! چه تازه شروع به ورزش کرده باشید و چه ورزشکار حرفه‌ای باشید، این حرکت فوق‌العاده است زیرا به راحتی با سطح شما تطابق پیدا می‌کند. اگر تازه کار هستید می‌توانید انواع ساده‌ی آن را انجام دهید و مدت زمان کمتری در این حالت بماید. برای مثال ۱۵ ثانیه زمان مناسبی است. هرچه پیشرفته‌تر می شوید، سعی کنید حرکت را سخت‌تر کنید. خیلی زود خواهید توانست بیش از یک دقیقه در این حرکت باقی بمانید.

hhs3048حرکت پلانک را می‌توان به طرق مختلف انجام داد

تمرین پلانک تعادل بدن را افزایش می‌دهد
یکی از دلایلی که پلانک را به یکی از بهترین حرکت‌ها تبدیل کرده است، این است که شما را وادار می‌کند تا عضلات شکم را تا حد ممکن درگیر کنید تا تعادل‌تان حفظ شود. به ویژه انجام دادن پلانک پهلو و پلانک با دست و پای کشیده، باعث می شود حفظ تعادل شما بهتر شود.

hhs3050حرکت پلانک با درگیر کردن و تقویت عضلات بدن به حفظ تعادل کمک می‌کند

تمرین پلانک انعطاف بدن را افزایش می‌دهد
پلانک حرکت فوق‌العاده‌ای برای کشیدن قسمت پشت بدن به ویژه پاها است. انجام پلانک پهلو نیز باعث کشیده شدن پهلوها می‌شود. پلانک همه کار می‌کند- هم انعطاف و هم قدرت!

منبع : بیتوته

1 دیدگاه در “نکاتی که باید درباره حرکت پلانک بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.