بیشترین حقوق‌ها در گوگل را چه کسانی دریافت می‌کنند؟

گوگل که حالا به عنوان زیرمجموعه‌ی شرکت آلفابت فعالیت می‌کند، ارزش زیادی برای مهندسان خود قائل است و به این دلیل مهندسان این شرکت در صدر لیست گوگل از لحاظ درآمدی قرار دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی ۲۰ عنوان شغلی که بیشترین درآمد را در شرکت گوگل دارند، بپردازیم.

گوگل اهمیت زیادی به مهندسان خود می‌دهد؛ اما نگاهی به لیست پردرآمدترین کارمندان این شرکت نشان می‌دهد که گوگل تنها به فکر برنامه‌نویسی و موارد مشابه نیست. در ادامه به مرور لیست پردرآمدترین کارکنان گوگل خواهیم پرداخت. توجه کنید که این لیست براساس اظهارنظر کارکنان فعلی و گذشته‌ی گوگل ساخته شده و به صورت رسمی توسط گوگل تایید نشده است. در ضمن مقادیر حقوق سالیانه هستند.

۲۰. مهندس سخت‌افزار

حقوق: ۱۸۳۹۴۸دلار

20_1600x1200

گوگل گجت‌هایی مانند تبلت‌ها و گوشی‌های نکسوس و روترهای OnHub را می‌سازد و برای رقابت با رقیبان سرسخت خود باید حقوق خوبی پرداخت کند تا بهترین‌ها را به سمت خود بکشد.

۱۹. مدیر فنی برنامه‌ها

حقوق: ۱۸۸۲۲۹ دلار

19-technical-program-manager-iv_1600x1200

مدیران فنی برنامه‌ها در گوگل وظیفه‌ی تحت‌نظرگیری پروژه‌ها در طی چرخه‌ی فعالیت آن‌ها را برعهده دارند و باید زمان‌بندی‌ها را مدیریت و ریسک‌ها را شناسایی کرده و هدف از پروژه‌های مختلف را به سهام‌داران شرح دهند.

۱۸. مشاوران حقوقی

حقوق: ۱۸۹۲۶۲ دلار

18corporate-counsel

مشاوران حقوقی در مسائل مختلف حقوقی بوجود آمده در داخل و بیرون دادگاه به گوگل مشاوره می‌دهند.

۱۷. مدیر ارشد استراتژی فروش

حقوق: ۱۹۰۷۲۷ دلار

17-senior-sales-strategy-manager_1600x1200با توجه به فعالیت‌های گوگل برای این شرکت، بسیار مهم است تا بهترین راه‌ها را برای فروش محصولات خود بیابد. اینجا است که مدیر ارشد استراتژی فروش باید وظیفه‌ی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

۱۶. مدیر ارتباطات

حقوق: ۱۹۰۸۴۶ دلار

16-communications-manager_1600x1200

زمانی که شرکتی به بزرگی گوگل دارید، باید اطمینان داشته باشید که ماموریت‌ها و مواضع شما بسیار واضح و آشکار باشند. به این دلیل است که مدیر ارتباطات نقشی اساسی در گوگل ایفا می‌کند.

۱۵. مدیریت مهندسی

حقوق: ۱۹۱۵۵۲ دلار

اغلب مواقع، مهندسان پایه‌ریز مهم‌ترین محصولات گوگل هستند. مدیر مهندسی باید گروه مهندسان را مدیریت کند تا مراحل توسعه، تست و ساخت محصولات جدید به نحو احسن انجام بگیرد.

۱۴. طراحان رابط کاربری محصولات

حقوق: ۱۹۱۸۸۱ دلار

14

طراحی رابط کاربری مناسب برای هر محصولی یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی به حساب می‌آید و به این دلیل گوگل حقوق بالایی به طراحان رابط کاربری خود پرداخت می‌کند. وظیفه‌ی این افراد این است که از زیبایی و راحت بودن نحوه‌ی استفاده از محصولات گوگل اطمینان حاصل کنند.

۱۳. مدیر ارشد فروش

حقوق: ۱۹۳۶۸۰ دلار

13-senior-sales-manager_1600x1200

منبع اصلی درآمد گوگل تبلیغات است و برای حفظ این روند گوگل نیاز به جذب بهترین‌ها در این پست دارد.

۱۲. مدیر ارشد عملیات و فروش آنلاین

حقوق: ۱۹۲۹۱۵ دلار

12-senior-online-sales-and-operations-manager_1600x1200

وظیفه‌ی این افراد پیش‌بینی آینده‌ی فروش و محقق کردن افزایش درآمد خالص است. در شرکتی که سرویس‌های آن همگی آنلاین هستند، این مدیران نقشی اساسی در گوگل ایفا می‌کنند.

۱۱. مدیر فنی سایت

حقوق: ۱۹۳۴۲۳ دلار

11-site-reliability-engineer_1600x1200

همان طور که از نام شغل پیدا است، این افراد باید توانایی شناسایی ایرادات را داشته باشند. ایرادات بوجود آمده در سرویس‌های آنلاین گوگل باید توسط مدیران فنی به سرعت رفع شوند تا خدشه‌ای به نام این شرکت وارد نشود.

۱۰. مدیر ارشد محصولات

حقوق: ۱۹۷۲۵۲ دلار

10-senior-product-manager_1600x1200

یک مدیر ارشد محصولات باتجربه می‌تواند نقشی اساسی در گوگل ایفا کند. آن‌ها گروه‌های مختلف مهندسان را به سمت یک هدف مشخص هدایت می‌کنند.

۹. مهندس نرم‌افزار

حقوق: ۲۰۱۵۶۵ دلار

9-staff-software-engineer

مهندسان گوگل باید در حل مشکلات پیچیده استاد باشند. به این دلیل گوگل به داشتن موقعیت‌های شغلی چالش‌برانگیز مشهور است. البته گوگل این سختی را در حقوق جبران می کند و به مهندسان نرم‌افزار خود بیش از ۶۰ درصد نسبت به میانگین کشور آمریکا، حقوق بیشتری می‌دهد.

۸. مهندس ارشد نرم‌افزار

حقوق: ۲۰۷۲۱۱ دلار

8-lead-software-engineer_1600x1200

مهندس ارشد نرم‌افزار وظیفه‌ی پایه‌ریزی معماری برنامه‌های جدید را بر عهده دارد. به علاوه مهندس ارشد، سایر مهندسان نرم‌افزار را نیز سرپرستی می‌کند.

۷. سرپرست مهندسان نرم‌افزار

حقوق: ۲۱۰۴۶۲ دلار

7-senior-staff-software-engineer

مهندسان ارشد نرم‌افزار در گوگل جزء پردرآمدترین افراد هستند؛ چرا که وظیفه‌ی سرپرستی مهم‌ترین سرویس‌های گوگل مانند یوتیوب را بر عهده دارند.

۶. مدیر ارشد مهندسی نرم‌افزار

senior-software-engineering-manager_1600x1200

مدیر ارشد مهندسی نرم‌افزار، باتجربه‌ترین برنامه‌نویس و مهندس نرم‌افزار گروه است و وظیفه‌ی رهبری گروه کدنویسان را بر عهده دارد.

۵. مدیر تمامی محصولات

حقوق: ۲۴۳۲۹۹ دلار

4-group-product-manager_1600x1200

مدیر تمامی محصولات گوگل در واقع نقشی کلیدی در هر پروژه‌ی گوگل دارد. او وظیفه‌ی ایجاد هماهنگی بین بخش‌های فروش، مهندسی نرم‌افزار، مدیریت فروش و هر بخش درگیر دیگر را دارد.

برخی محصولات گوگل بدون داشتن یک مدیر محصول خوب، هیچ‌گاه نمی‌توانستند موفق شوند.

۴. مدیر عملیات کسب و کار

حقوق: ۲۵۲۴۲۳ دلار

3-business-operations-principal_1600x1200

فردی که در این پست مشغول به کار است باید تمامی پروژه‌ها را به بهترین نحو مدیریت کند و مدام در حال تعامل با مدیران ارشد باشد. بنابر گفته‌ی گوگل، فردی که برای این پست در نظر گرفته می‌شود حداقل ۶ سال سابقه‌ی کار دارد.

۳. مدیر بازاریابی

حقوق: ۲۶۸۹۳۶ دلار

marketing-director_1600x1200

وظیفه‌ی مدیر بازاریابی آشنا کردن عموم مردم با تمامی محصولات گوگل است. مدیریت تبلیغات از وبلاگ‌ها تا تبلیغات‌تلویزیونی بر عهده‌ی مدیر بازاریابی است.

۲. مدیر مهندسان

حقوق: ۲۷۲۳۷۰ دلار

2-engineering-director_1600x1200

این فرد مدیریت تمامی بخش‌های مرتبط با مهندسی در گوگل را بر عهده دارد. بنابر گفته‌ی گوگل انجام این کار نیاز به ده سال سابقه‌ی شغلی دارد.

۱. مدیر مالی

حقوق: ۳۳۹۸۲۵ دلار

1-finance-director_1600x1200

این پست یکی از پر درآمدترین شغل‌ها در گوگل است. مدیر مالی تمامی جنبه‌های اقتصادی شرکت را تحت نظر داشته و اطمینان حاصل می‌کند که بخش‌های مختلف در چهارچوب‌های اقتصادی تعیین شده قدم برمی‌دارند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.