۹۴درصد جوانان جهان از اینترنت همراه استفاده می‌کنند

استفاده از اینترنت همراه روز به روز در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرده و سبک زندگی آدمی را تغییر می‌دهد. عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار با اشاره به استفاده‌ی حدود ۹۴ درصد جوانان جهان از اینترنت موبایل برای دسترسی به دنیای مجازی، عمر ارتباطات فیزیکی در دنیا را رو به پایان خوانده می‌داند.

رسول سرائیان در چهارمین کنفرانس تخصصی «فناوری‌های نوین ارتباطی» با اشاره به متحول شدن صنعت ارتباطات با نسل‌های ۳ و ۴ تلفن همراه اظهار داشت:

اگر در پارادایم جدید فناوری، برنامه‌ریزی نداشته باشیم خسارات جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌شود. اسمارت‌فون‌ها پیشران پارادایم جدید ارتباطی و جوانان هزاره‌ی سوم، بازیگران اصلی این حوزه هستند؛ چرا که هم اکنون حدود ۹۴ درصد نسل جوان در جهان برای اتصال به اینترنت از اینترنت همراه استفاده می‌کند. در سال ۲۰۲۰ نسلی در دنیا بوجود می‌آید که ۴۲ درصد بازار کار جهان را از آن خود خواهدکرد.

وی زیربنای تحولات جدید را خلاقیت و نوآوری دانست و گفت:

درصورتی که سبک زندگی و کاری کشور براساس این تغییرات بنیادین تغییر نیابد و برنامه‌ریزی جدید صورت نگیرد، خسارات جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

نظر شما در رابطه با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت خصوصا اینترنت همراه چیست؟ آیا می‌توان الگویی بومی از سبک زندگی ایرانی را متناسب با پیشرفت فناوری‌های نوین مانند اینترنت تعریف کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.