اولین خودروی تولیدشده با چاپگر سه‌بعدی روانه بازار شد

پس از استفاده از چاپگرهای سه‌ بعدی برای طراحی اسلحه و عروسک و ساختمان، این بار نوبت به تولید خودروهای سواری از این طریق رسیده است.

این خودرو که Strati نام دارد اولین خودروی جهان است که بدین شکل طراحی و روانه بازار شده است. شرکت سازنده آن که لوکال موتورز نام دارد می‌گوید تهیه این خودرو با استفاده از چاپگر سه بعدی تنها ۴۵ ساعت وقت می‌برد.

این خودروی ساده و جمع و جور از نوع برقی است و تنها ظرفیت حمل دو نفر را دارد. حداکثر سرعت خودروی Strati به حدود ۶۵ کیلومتردر ساعت می رسد و در صورت شارژ کامل می‌توان با این خودرو حداکثر ۱۹۰ کیلومتر سفر کرد. بنابراین Strati تنها در محیط‌های شهری و حداکثر در فاصله ۹۰ کیلومتری از هر شهر قابل استفاده خواهد بود.

Local-Motors-Strati-3D-Printed-Car-3

فروش این خودرو امسال آغاز می‌شود و بسته به امکانات نصب شده بر روی آن قیمت این محصول از ۱۸ تا ۳۰ هزار دلار در نوسان خواهد بود. شرکت سازنده امیدوار است در ماه های آینده مدت زمان لازم برای تولید هر یک از این خودروها را ابتدا به ۲۴ و سپس به ۱۰ ساعت کاهش دهد.

Local-Motors-Strati-3D-Printed-Car-4

شرکت سازنده برای طراحی این خودرو بیش از ۲۰۰ پیشنهاد از کاربران علاقمند دریافت کرده و امیدوار است در سال بتواند ۱۰ تا ۱۵ هزار واحد از این خودروها را تولید کرده و به فروش برساند. مواد به کار گرفته شده در طراحی این خودرو کاملا قابل بازیافت بوده وبا محیط زیست سازگاری دارند.

منبع: www.worldit.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.