نمایش رخدادهای گوشی خود بر روی شیشه اتومبیل با دستگاه Navdy

شرکت Navdy اعلام کرد در حال تولید محصولی است که وظیفه آن نمایش پیام ، اطلاعات ، رخدادهای گوشی هوشمند و دستگاه هوشمند راننده بر روی شیشه جلوی اتومبیل است، تا در هنگام رانندگی از حواس پرتی وی جلوگیری نماید.

نام این دستگاه نودی (navdy) میباشد که دارای یک صفحه نمایش شیشه ای ۵٫۱ اینچی و یک پروژکتور میباشد که مانند تصویر زیر بروی داشبورد و روبروی راننده قرار میگیرد.

Navdy

Navdy Screenshot Projector

این ابزار در واقع نوعی عینک هوشمند برای کاربران است که داده‌های مختلف را در قالب واقعیت ارزش افزوده در پیش چشم علاقمندان قرار می‌دهد.

ابزار مذکور پس از نصب بر روی داشبورد اطلاعات مختلف مکان‌یابی برای رسیدن به مقصد، داده‌های مربوط به وضعیت جاده و .. را در پیش چشم راننده نمایش داده و امکان دریافت فرامین صوتی و همین طور فرامین مختلف با حرکات دست و سر را داراست.

می‌تواند داده‌های مربوط به خودرو را از رایانه آن دریافت کرده و پیامک ارسالی بر روی گوشی را پاسخ دهد یا بنا به درخواست راننده یک قطعه موسیقی را پیدا کرده و پخش کند. لنزی که این اطلاعات بر روی آن نمایش داده می‌شود در فاصله نزدیکی از پیش چشم راننده نمایش داده می‌شود و به گونه‌ای تنظیم می شود که حواس راننده از جاده پرت نشود.

 پروژه ای که Navdy در نظر گرفته است اطلاعات را بصورت معمولی بر روی یک LCD در جلوی اتومبیل نشان می دهد که بنظر می رسد دید راننده را کم می کند. با اینحال خودروسازان به طورفزاینده ای به این LCDها تکیه می کنند تا برای نمایش نقشه مسیر،اطلاعات گوشی هوشمند و یا پخش صدای استریو بر روی بخشی از شیشه خودرو استفاده کنند و همواره چشم راننده علاوه بر تسلط بر سایر امور از مسیر منحرف نشود.

timthum1

Nvady HUD

Navdy HUD بر روی داشبورد خودرو نصب می شود سپس این دستگاه از طریق کانال اتصال بیسیم به گوشی هوشمند متصل گردیده سپس اطلاعات گوشی را بصورت موج بر روی شیشه اتومبیل در جلوی چشم راننده ظاهر می کند و چند اینچ از شیشه اتومبیل را در بر می گیرد که به صورت گرافیکی و تمام رنگی و شناور بر روی شیشه خودرو ظاهر می شوند.

این کار باعث می شود تا راننده تنها حواسش به رانندگی باشد و از دست بردن به گوشی خود و یا قرار دادن هندزفری در گوش خود جلوگیری کرده و براحتی بتوان جواب تماس های خود را بدهد.این دستگاه که از طریق کارخانجات تولید اتومبیل بر روی داشبورد نصب می گردد دارای پردازنده CPU با سیستم عامل آندروید است.این پلت فرم در واقع فعلا برای استفاده از برنامه های کاربردی و بصورت شناور است. یعنی نمایش یک فعالیت و غیب شدن آن بصورت آنی، که با استفاده از کنترل مردمک چشم از طریق لمس انگشت بر روی شیشه جلوگیری کرد.

Navdy برنامه ریزی این دستگاه را برای محصولات iOS نیز در نظر گرفته است که از طریق آن می توان به گوش دادن موسیقی و بازی های دستگاه اندرویدی یا اپل دسترسی داشت.

از ویژگی های دیگر این فناوری کنترل ادراکات حرکتی راننده است و از طریق اشاره به یک رخداد می توان پاسخ تماس یا قطع موسیقی یا نمایش نقشه GPS تنها با یک عکس العمل از طریق حرکت دست یا مردمک چشم پاسخ رخداد مربوط را داد.این دستگاه دارای یک میکروفون به عنوان یک پورت ورودی برای Google Voice را بهمراه دارد که درنتیجه شما بجای بلند کردن گوشی خود از طریق صحبت کردن به تماس تلفنی خود پاسخ یا قطع کنید و یا یک موسیقی را پخش کنید.توسعه دهندگان این فناوری خروجی های گوناگونی را برای محصولات اپل نیز در نظر گرفته اند.

navdy-002

Navdy car

از مزایای دیگر پروژه Navdy ، با اتصال آن به داشبورد ماشین از طریق یک پورت OBD-ll به موتور خودرو و استفاده از پلاگین های نرم افزاری می توان ترکیب سوخت مصرفی ، میزان روغن ترمز، حالت گیربکس ، دریچه گاز را مشاهده و بازبینی کرد که می توان بازدهی مناسبی را برای خودرو خود در طول یک سفر بهمراه داشت.

مشخصات سخت افزاری دستگاه:

  • صفحه نمایش ۵٫۱ ” شفاف
  • پروژکتور با کیفیت بالا
  • دوربین IR برای کنترلهای حرکتی بدون لمس
  • شتاب سنج، قطب نمای الکترونیکی، حسگر نور محیط
  • وای فای (۸۰۲٫۱۱b)(بلوتوث ۴٫۰
  • خروجی صدا از طریق بلوتوث و یا مینی جک ۳٫۵mm
  • بلندگو میکروفون داخلی با تکنولوژی کاهش نویز
  • پردازنده دوهسته ای با اجرای اندروید ۴٫۴
  • قابل حمل ، تاشو ، طراحی خاص اصطکاکی برای سوار شدن روی داشبورد
  • عرض : ۱۳۰mm، طول : ۱۴۰mm، ارتفاع : ۹۵mm بعلاوه صفحه نمایش

همچنین استفاده از یک کابل مغناطیسی بر روی درب خودرو از طریق پورت OBD-ll می توان بهترین حالت باز و بسته کردن درب خودرو رو کنترل کرد و از آسیب های احتمالی جلوگیری نمود. اما این خاصیت باعث تغییرات ظاهری در خودرو خواهد شد.

نحوه کار با این دستگاه را در تیزر تبلیغاتی زیر می توانید مشاهده کنید:

این محصول برای اولین بار بر روی اتومبیل های شرکت BMW نصب و تست گردید و برای نخستین بار در وبسایت Navdy با قیمت ۲۹۹$ دلار بفروش رسید که به نوعی قیمت خودرو را تا میزان ۶۰هزار دلار افزایش داد.قیمت نهایی Navdy HUD که عرضه عمومی آن از اوایل سال ۲۰۱۵ آغاز می‌شود ۴۹۹ دلار است.

منبع: www.worldit.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.