افزایش ضریب امنیت تماس‌های تلفنی با RedPhone

در اختیار داشتن یک گوشی‌هوشمند، فارغ از کمپانی سازنده و سیستم‌عامل، این امکان را به مجرمان می‌دهد تا بتوانند به راحتی به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند و از آن بدتر اینکه مکالمات شخصی و تجاری شما را شنود کنند. این مشکل را می‌توان با استفاده از اپلیکیشن قدرتمند RedPhone مرتفع نمود.

RedPhone اپلیکیشنی است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا تماس‌های تلفنی VoIP یا همان تماس‌هایی که با استفاده از اینترنت برقرار می‌شوند را به طور کامل رمز گذاری کند تا هیچ شخص ثالثی نتواند مکالمات صوتی یا چت متنی طرفین را شنود کند.

تا آنجایی که می‌دانیم، بسیاری از اپلیکیشن‌های پرطرفدار مشابه مانند وایبر، لاین و تانگو از هیچ سیستم رمزگذاری خاصی برای برقراری ارتباط دو یا چند کاربر با یکدیگر استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل چنانچه یک فرد هکر قصد داشته باشد تا اطلاعات تماس و ریز مکالمات را در این سرویس‌ها استخراج کند، می‌تواند با صرف زمان این کار را انجام دهد (به عبارتی این کار محال نخواهد بود). حال تصور کنید که قصد دارید یک مکالمه تجاری سود‌آور را از طریق یکی از همین سرویس‌ها برقرار نمایید. در این صورت باید توجه داشته باشید که کلیه‌ی اطلاعات رد و بدل شده در این سرویس‌ها، به طور بالقوه در معرض خطر قرار دارند و می‌توانند به شنود شوند.

redphoneapp

اما فناوری‌ای که در اپلیکیشن ردفون برای کدگذاری مکالمات کاربر بکار رفته، اگر نگوییم این مشکل را به طور کامل، بلکه تا حد زیادی مرتفع نموده است. روش کار ردفون نیز بسیار ساده است. دو طرفی که تمایل دارند ارتباطی امن را تجربه کنند، باید این اپلیکیشن را بر روی گوشی یا تبلت سیم‌کارت خور خود نصب نمایند.

ردفون تنها با استفاده اینترنت اقدام به برقراری ارتباط میان دو فرد می‌نماید. حال، این کار می‌تواند توسط اینترنت موبایل و یا وای-فای صورت پذیرد.

پس از نصب اپلیکیشن، تنها چیزی که باید در سیستم ثبت شود، شماره‌ی تلفن شما است. نه نیازی به نام کاربری وجود دارد و نه تعیین گذرواژه. حتی می‌توان پس از ثبت‌نام در سیستم، سیم‌کارت را تعویض نمود و با همان شماره‌ی قبلی اقدام به برقراری تماس نمود.

از نظر طراحی، ردفون سعی کرده صفحه‌ی مخاطبان و شماره‌گیر خود را شبیه به نمونه‌های مشابه در اندروید طراحی کند. انجام این کار باعث می‌شود تا کاربر به هنگام کار‌کردن با ردفون، احساس غریبی نکند.

ردفون حتی یک گام اساسی دیگر برای حفظ امنیت مکالمات نیز برداشته است. پس از برقراری تماس یک شماره‌ی رمز تصادفی بر روی صفحه‌ی نمایش طرف برقرار‌کننده و دریافت‌کننده‌ی تماس ظاهر می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید طرف پشت خط دقیقاً همان فردی است که قصد انجام مکالمه با او را دارید، می‌توانید از وی بخواهید که شماره‌ی رمز را برای شما بخواند. اینکار باعث می‌شود چنانچه فرد خرابکاری توانست به صورت برنامه‌ریزی شده رمز ارتباطی را بشکند و به سیستم مکالمات نفوذ کند، سریعا شناسایی شده و از ادامه مکالمه خودداری به عمل آید.

شاید پیش خود فکر کنید که بسیاری از کاربران عادی نیازی به این همه امنیت در مکالمات روزمره‌ی خود ندارند؛ اما باید در نظر داشت که برخی از اطلاعات شخصی و کاری افراد، به قدری ارزشمند هستند که نفوذگران هر کاری را برای به دست‌آوردن آن‌ها انجام می‌دهند. بنابراین اگر دوست ندارید اطلاعات شما به دست افراد بیگانه بیفتد، همین الان ردفون را بر روی گوشی‌هوشمند خود نصب نموده و به دوستانتان نیز توصیه کنید تا همین کار را انجام دهند.

ردفون برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده و کاملاً متن باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.