پیشی‌گرفتن لوازم خانگی و تلفن‌های همراه از رایانه‌ها در ترافیک اینترنتی

محققان مدعی شده‌اند در سالهای آینده، رایانه‌های رومیزی کنترل خود را بر روی اینترنت از دست داده و فریزر، تلویزیون، خودرو و تلفن‌های همراه جای آنها را در جهان آنلاین خواهند گرفت.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گفته شرکت شبکه سیسکو، تا سال ۲۰۱۸ ترافیک جهانی اینترنت تقریبا بطور مساوی بین رایانه‌های شخصی و سایر گجتها مانند تبلت، دوربین و حتی لوازم خانگی هوشمند تقسیم خواهد شد.

بر اساس این ادعا، ترافیک اینترنتی در پنج سال آینده به دلیل تعداد کاربران اینترنت و دستگاههای بیشتر، نزدیک به سه برابر خواهد شد؛ البته همچنین تغییرات بیشتری در راه است.

بر اساس ادعای این شرکت،‌ محصولاتی مانند لامپها، یخچالها، خودروها و حتی لوازم خانگی اکنون از ارتباطات اینترنتی برخوردارند و انتظار می‌رود در حالیکه شرکتهای اپل و گوگل به کار بر روی سیستمهایی با قابلیت کنترل آسان ادامه می‌دهند، این تعداد نیز افزایش یابند.

این شرکت در گزارش خود آورده است: ارتباط اینترنتی بین همه چیز در حال شتاب است و تا سال ۲۰۱۸ تقریبا به اندازه همه انسانهای روی زمین ارتباطات بین دستگاهی وجود خواهد داشت.

همچنین میزان خودروهای هوشمند مرتبط افزایش چشمگیری یافته و همه سیستمهای ناوبری، تفریحی و حتی نرم‌افزار خودران نیازمند ارتباط اینترنتی خواهند بود.

به گفته این شرکت، در کل انتظار می‌رود میزان ترافیک اینترنتی تا یک میلیارد ترابایت افزایش یابد.

در طول مدت پیش‌بینی شده پنج ساله، برای اولین بار در تاریخ اینترنت، ترافیک از دستگاههایی به غیر از رایانه‌های خانگی نشات خواهد گرفت. تا سال ۲۰۱۸ تلفنهای همراه و دستگاههای قابل حمل بجز رایانه‌های شخصی بیشترین ترافیک اینترنتی را هدایت خواهند کرد.

همچنین بنا بر پیش‌بینی کارشناسان، حجم فایلهای وضوح بسیار بالا (UHD) با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد. ۱۱ درصد حجم اینترنت تا سال ۲۰۱۸ توسط ویدیوهای UHD استفاده خواهد شد که در مقایسه، این میزان در سال ۲۰۱۳ یک درصد بوده است.

جام جهانی فوتبال نیز که در روز پنج‌شنبه (۲۲ خرداد) آغاز شده، حجم ترافیکی زیادی در اینترنت ایجاد می‌کند که دلیل آن، افزایش استفاده از اینترنت برای مشاهده بازیهاست.

منبع: isna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.