این تصاویر خارق‌العاده، یادآور سرعت حیرت‌انگیز پیشرفت تکنولوژی هستند

سرعت پیشرفت تکنولوژی طی چند دهه اخیر به اندازه‌ای بالا بوده است که شاید برای نسل جدید قابل درک نباشد. در ادامه، تصاویری فوق‌العاده را گردآوری کرده‌ایم که به خوبی بیانگر تکامل فناوری هستند.

برخی مواقع، وقتی که منتظر فراگیر شدن کامپیوترهای کوانتومی هستیم یا بابت خاموش شدن لپ‌تاپ زمانی که هنوز ۵ درصد از باتری آن باقی مانده است شکایت داریم، فراموش کردن پیشرفت تکنولوژی و مسیر سختی که در ۵۰ سال طی شد، بسیار آسان است.

قطعا همین حالا می‌توان مجموعه‌ای از نوآوری‌ها را لیست کرد که در طول زمان تغییر کرده و زندگی ما را متحول کرده‌اند؛ مثل اینترنت، تلفن هوشمند و تلسکوپ‌های رادیویی. اما واقعا دشوار است که به این تغییرات در قالب یک چشم‌انداز نگاه کنیم.

خوشبختانه، تصاویر اغلب صدایی بلندتر از واژه‌ها دارند و تصاویری که در ادامه ضمیمه شده‌اند، قطعا شما را به تشویق دانشمندان برای کارهای بزرگی که انجام داده‌اند و ما را به نقطه فعلی رسانده‌اند. برمی‌انگیزند. وادار می‌کنند. امروزه فقط با استفاده از دستگاهی که در جیب شماست، می‌توان غذا سفارش داد، تاریخچه دنیا را مطالعه کرد و به جستجوی هر چیزی پرداخت.

۹ عکس حیرت‌آور از پیشرفت تکنولوژی

عکسی که می‌بینید، مینی کامپیوتر PDP-7 است که سال ۱۹۶۵ توسط Digital Equipment Corporation ساخته شد. در آن زمان، این کامپیوتر با قیمت نسبتا پایین ۷۲ هزار دلار، به عنوان یکی از دستگاه‌های فوق‌العاده قدرتمند شناخته می‌شد. این مینی کامپیوتر ۹ کیلوبایت حافظه داشت و خریداران می‌توانستند حافظه را به ۱۴۴ کیلوبایت افزایش دهند.

این سی دی رام می‌تواند اطلاعات بیشتری را از تمام کاغذهایی که زیر من قرار دارند، ذخیره کند- بیل گیتس، ۱۹۹۴
زمانی که از فلاپی دیسک‌ها برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کردیم را به یاد دارید؟ با تکامل فناوری، حالا می‌توان بیش از هزار ترابایت اطلاعات را روی دیسک‌های فشرده ذخیره کرد.

یک دقیقه در دنیای پیشرفته امروزی، معانی متعددی دارد و اصلا عجیب نیست که به نظر زمان سریع‌تر از همیشه می‌گذرد.فضا بسیار بزرگتر از چیزی است که ۳۰ سال پیش بود. در واقع حیرت‌انگیز است که ما همه‌روزه یک چیز جدید در مورد جهان اطراف خود یاد می‌گیریم.

منظومه شمسی احتمالا یک قمر جدید و سیاره‌ای دارد که پیش از این، ما هرگز آن را ندیده‌ایم. اخیرا نیز دانشمندان موفق به کشف یک کهکشان بسیار بزرگ شده‌اند که ظاهرا در حال گردش به دور کهکشان راه شیری است. سلام فضا، ما تو را دوست داریم!

کامپیوتری که در ماموریت آپولو ۱۱، فضانوردان را روی ماه نشاند، قدرتی کمتر از ماشین حساب مهندسی TI-83 دارد. انجام این کار با دانش و فناوری بسیار محدود آن زمان، شاهکار دانشمندان را نشان می‌دهد.

در مورد فضا صحبت کردیم، بد نیست به پیشرفت تکنولوژی در زمینه تجهیزات فضایی و ارائه تصاویر واضح‌تر از جهان پیرامون خود نیز اشاره کنیم.
۱۹۹۳ در برابر ۲۰۱۳: همه این وسایل حالا در جیب شما جا می‌شوند. فناوری به زودی به جایی خواهد رسید که تغییر ویدیوها با یک چشم بر هم زدن یا نمایش محتوا روی پوست بدن امکان‌پذیر خواهد شد.
ظاهرا در صنعت هوا و فضا هم باید خود را برای کوچک شدن همه چیز آماده کنیم.
این اتفاق در ۹ سال افتاده است: ساخت یک کارت حافظه ۱۲۸ مگابایتی در سال ۲۰۰۵ و تولید کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در سال ۲۰۱۴، با پیشرفت تکنولوژی حالا ظرفیت کارت‌های حافظه از مرز ۵۱۲ گیگابایت هم عبور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.