ایربگ موبایل؛ اختراعی خلاقانه برای محافظت از گوشی های هوشمند

یک دانشجوی آلمانی، قاب محافظی را برای گوشیهای هوشمند طراحی کرده است که با مکانیسمی مشابه ایربگ خودروها کار می‌کند. این ایربگ موبایل هنگام تشخیص افتادن گوشی، فنرهای خود را می‌گستراند تا مانع وارد آمدن آسیب به دستگاه شود.

انواع و اقسام قاب محافظ برای مصون نگه داشتن گوشیهای موبایل از شکستگی در اثر ضربه، خراش افتادن بدنه، خیس شدن و خطراتی از این دست وجود دارد. البته افزایش ضخامت و تحتالشعاع قرار گرفتن طراحی زیبای گوشی، بهایی است که برای استفاده از این قابهای محافظ باید پرداخت؛ اما شاید راهکار بالقوه، در اختراع تازه‌ای تحت عنوان AD Case نهفته باشد؛ یک قاب محافظ متفاوت که می‌توان از آن به عنوان ایربگ موبایل نیز یاد کرد.

این قاب محافظ که توسط یک دانشجوی آلمانی به نام «فیلیپ فرنزل» طراحی و ثبت اختراع شده، دارای سنسورهایی است که سقوط گوشی از ارتفاع را تشخیص داده و باعث باز شدن چهار فنر برای تعدیل شدت ضربه وارده به دستگاه هنگام برخورد به زمین می‌شوند. فرنزل برای طراحی این ایربگ موبایل، مفتخر به دریافت یک جایزه هم از انجمن مکاترونیک آلمان در رقابت با دانشجویانی از سراسر کشور شده است.

ظاهرا سه سال پیش، گوشی آیفون فرنزل در اثر افتادن دچار شکستگی می‌شود و عدم کارایی قاب‌های محافظ مرسوم، او را مجاب به طراحی AD Case می‌کند. در ابتدا هم ایده او استفاده از مواد فومی و طراحی یک ایربگ واقعی برای گوشی بوده است اما با آزمون و خطا به این نتیجه رسید که استفاده از فنر، موثرتر خواهد بود.

البته اگرچه این قاب فنر محور، روی سطوح صاف کارایی مطلوبی خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد در صورت افتادن گوشی روی سطوح ناصاف و دندانه‌دار، نمی‌تواند نقش محافظتی خود را به خوبی ایفا کند.

فرنزل و تیمش حدود دو سال و نیم روی این طرح کار کردند و اکنون در حال سازگار ساختن این قاب‌های محافظ با گوشیهای جدید آیفون (از آیفون ۶ به بالا) هستند. در مقطع فعلی AD Case قابل فروش نیست اما دست‌اندرکاران پروژه به زودی کمپینی را در وب‌سایت Kickstarter برای جذب سرمایه‌گذار به راه خواهند انداخت.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.