گوشی ماژولار گوگل سال ۲۰۱۷ روانه بازار می‌شود

تیمی که در بخش پروژ‌ه‌های پیشرفته‌ی گوگل فعالیت می‌کنند در حال کار روی پروژ‌ه‌ی آرا هستند. این تیم اعلام کرده که در فصل چهارم سال ۲۰۱۶ اولین گوشی ماژولار خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و سپس این گوشی از سال ۲۰۱۷ به صورت عمومی روانه بازار می‌شود.

گوگل در جریان روز پایانی کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال خود اعلام کرد که پروژه‌ی آرا تا سال ۲۰۱۷ به نتیجه رسیده و اولین گوشی ماژولار گوگل در این سال روانه بازار خواهد شد.

گوگل در این‌باره می‌گوید: «آرا در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است و حتی الان به عنوان یک بخش جدا تحت نظر ریچارد وولریج در حال فعالیت است. ما فناوری‌های جدید را به کار گرفته‌ایم تا تجربه‌ای بی‌نظیر را در اختیار کاربران قرار دهیم.»

ماژول‌هایی که با این گوشی عرضه می‌شوند، فرم‌فکتورهای متنوعی خواهند داشت و می‌توانند گوشی‌های هوشمند آینده را به مرحله‌ای جدید از کارکرد پیش ببرند. این گوشی ماژولار ۶ درگاه خواهد داشت تا به دلخواه خود از ماژول‌های متنوعی برای آن‌ها بهره ببرید.

ایده‌ی پشت پروژه آرا این است که نیاز به تعویض گوشی‌های هوشمند به صورت دو ساله را از بین ببرد چرا که می‌توانید با تعویض ماژول‌ها بار دیگر گوشی‌ خود را به آخرین سخت‌افزار موجود در بازار مجهز کنید. اگر می‌خواهید ماژولی را خارج کنید، آن ماژول را انتخاب کرده و از منوی تنظیمات حذف می‌کنید و به همین راحتی می‌توانید ماژولی را جایگزین کنید.

گوگل در نظر دارد تا ابزارهای مختلفی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا این گوشی به یک پلتفرم واقعی پردازشی تبدیل شود. گوگل می‌گوید که در نظر داشته اکوسیستم سخت‌افزاری در ابعاد اکوسیستم اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری بسازد.

گوگل طی این سال‌ها در حال کار روی پروژه‌های جذاب متنوعی بوده است و پروژه آرا نیز یکی از جذاب‌ترین آن‌ها است که به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۱۷ به نتیجه‌ی نهایی و دلخواه خواهد رسید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.