اتصال Paymentwall به شبکه بانکی شتاب ایران: آیا امکان خرید جهانی با ریال فراهم خواهد شد؟

با برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، Paymentwall با منتشر کردن بیانیه‌ای مدعی شده است که به شبکه‌ی بانکی شتاب ایران متصل شده است. البته Paymentwall بیان کرده، با وجود نهایی شدن توافق، قبل از هرگونه اقدامی اطمینان حاصل خواهد کرد که عملکردش در چهارچوب قانونی ایالات متحده‌ی آمریکا صورت می‌گیرد.

آنر گاندای، مدیرعامل این شرکت می‌گوید:

«با توجه به این که شرکت ما در آمریکا است، برای ما مهم است که در چهارچوب قانونی این کشور حرکت کنیم. با توجه به جمعیت تحصیل‌کرده‌ای که ایران دارد، ما اطمینان داریم که پتانسیل بالایی در اقتصاد این کشور وجود دارد. ما امیدواریم به زودی اتصال به شبکه‌ی شتاب وارد مرحله‌ی عملی شود.»

شتاب باعث سریع‌تر شدن روند پرداخت در ایران می‌شود و برای افرادی که در آنجا کارهای اقتصادی انجام می‌دهند فواید زیادی خواهد داشت. کارت‌های عضو این شبکه را می‌توان در ATMها و POSها مورداستفاده قرار داد. تراکنش ماهیانه‌ در ایران از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۵ درصد رشد داشته است که نشان از علاقه‌ی ایرانیان به این شبکه دارد.

گاندای می‌افزاید:

«با اتصال به شبکه‌ی شتاب ما می‌خواهیم کسب و کارهای خارجی محتوای دیجیتال خود را وارد ایران کرده تا پرداخت‌های خود را در ایران پردازش کنند. Paymentwall اولین کمپانی است که به استارتاپ‌های ایرانی کمک خواهد کرد تا فعالیت خود را جهانی کنند.»

تاجران در سراسر دنیا می‌توانند کسب و کار خود را وارد ایران کرده و شکل دهند. این تاجران خواهند توانست پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری ایران را به ریال نیز قبول کنند. با استفاده از سیستم بانکی داخلی ایران، تاجران می‌توانند به راحتی بهترین روش پرداخت آنلاین را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. در نتیجه این تاجران می‌توانند سهمی در بازار ایران کسب کرده و کسب و کار خود را در این کشور رشد دهند.

Paymentwall پلتفرمی برای پرداخت است که بازه‌ی بزرگی از لوازم دیجیتال و سرویس‌های آنلاین را پوشش می‌دهد. این شرکت با ۱۴۰ سرویس‌دهنده‌ی پرداخت همکاری می‌کند تا به مردم ۲۰۰ کشور در جهان خدمت‌رسانی کند. مقر اصلی Paymentwall در سن‌فرانسیسکوی آمریکا است و ۱۱ شعبه در سرتاسر دنیا دارد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.