چطور پیامک‌‌ های مزاحم را دریافت نکنیم؟ راه‌ های لغو پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده

پیامک‌‌های تبلیغاتی و مزاحم باعث آزار و اذیت کاربران گوشی‌های هوشمند می‌شوند و این ناراحتی در برخی از مواقع سبب دلزدگی آن‌ها از اپراتورهای تلفن همراه می‌شود. نکته مهم این است که چطور پیامک‌های مزاحم را دریافت نکنیم و دیگر دغدغه مشاهده این پیامک‌ها را نداشته باشیم. همراه ما باشید.

پیامک‌های مزاحم زیادی در طول روز برای مشترکان همراه اول و ایرانسل می‌آید. این پیامک‌ها دارای عناوینی چون فال حافظ، هواشناسی، سخن بزرگان، مسائل زناشویی، طلاق، ازدواج و مطالب گوناگون دیگر هستند.

برخی از این پیامک‌ها سبب مشهور شدن شرکت‌ها، نهادها، مراکز تفریحی، مراکز خرید و دیگر کسب‌وکارهای ناآشنا همانند قالیشویی به هم‌وطنانمان شده است؛ در این میان برای برخی از این مراکز پیام‌ها و لطیفه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده است. به همین دلیل کسب‌وکارهایی که دنبال شهرت و در اصطلاح برند شدن هستند، از پیامک‌های تبلیغاتی یا ارزش افزوده استفاده می‌کنند.

تعداد پیام‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده مزاحم که در طول روز برای مشترکان ایرانسل و همراه اول ارسال می‌شود، تا حدی زیاد شده که کاسه صبر و تحمل صبورترین کاربران موبایل را لبریز کرده است. به همین دلیل تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه در ایران به دنبال راهی برای دریافت نکردن پیامک‌های مزاحم هستند.

در این مطلب راه‌های حذف پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده در دو اپراتور همراه اول و ایرانسل را با هم مرور می‌کنیم. 

لغو پیامک‌های تبلیغاتی در همراه اول

برای لغو کردن پیامک‌های تبلیغاتی در همراه اول، می‌توان از سه راه مختلف اقدام کرد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

۱ – ارسال پیامکی عدد «۱» به «۸۹۹۹»

۲ – شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*

۳ – تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰

لغو پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل

برای لغو شدن پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل، می‌توان از سه راه مختلف اقدام کرد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

۱ – ارسال پیامکی عدد «۲» به «۵۰۰۵»

۲ – تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۷۰۰

۳ – اقدام از طریق کنترل حساب اینترنتی

لغو پیامک‌های ارزش افزوده در ایرانسل

پیامک‌های سرویس‌های ارزش‌افزوده علاوه بر مزاحمت برای مشترکان، هزینه هم در بر دارد. این هزینه‌ها سبب می‌شود اعتبار حساب مشترکان اعتباری بسیار سریع کم شده یا قبض مشترکان دائمی بسیار گران صادر می‌شود. ایرانسل برای حل این مشکل، راهکار زیر را ارائه داده است.

ارسال پیامکی کلمه «STOP» به «۸۲۸۲»

در پاسخ به این ارسال سرویس‌هایی که متوقف می‌شوند برای شما ارسال می‌شود. البته اگر در سرویسی عضو نباشید هم برای شما پیامکی شامل عبارت «شما مشترک هیچ سرویسی نیستید.» ارسال می‌شود.

موارد استثناء

برخی از پیامک‌ها که مشترک آن را تبلیغاتی می‌شمارد، براساس قوانین تبلیغاتی نیستند و جزء موارد اطلاع‌رسانی حساب می‌شود. این پیام‌ها به شرح زیر هستند:

۱- پیامک‌های قضایی

۲- پیامک‌های انتظامی و پلیس

۳- پیامک‌های تراکنش بانکی

۴- پیامک‌های حکومتی و دولتی

۵- پیامک‌های رگولاتوری

۶- پیامک‌های اپراتور

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.