یخچال هوشمند سامسونگ با قابلیت نظارت بر داخل یخچال با استفاده از گوشی هوشمند

یخچال آینده‌ی سامسونگ یک یخچال هوشمند است که امکان کنترل وضعیت درون یخچال را بدون باز کردن در آن خواهد داشت. این یخچال دارای سنسورهای کنترل دما و رطوبت هم بوده و در نمایشگاه سی ‌ئی اس امسال به طور رسمی معرفی می‌شود.

دو روز پیش نخستین تصاویر مربوط به یخچال هوشمند جدید سامسونگ در صفحه‌ی رسمی فلیکر کمپانی به نمایش گذاشته شدند. اکنون یک نسخه‌ی کره‌ای از اطلاعیه‌ی تولید این یخچال در سایت رسمی کره‌ای سامسونگ دیده شده است. البته این بیانیه تا حدودی غیرشفاف است اما چیزی که مسلم است این است که دسته‌ای از تسهیلات قدرتمند روی یخچال جدید این کمپانی وجود خواهند داشت.

بر اساس این بیانیه، جالب‌ترین ویژگی این دستگاه وجود یک دوربین جاگذاشته شده درون یخچال خواهد بود که با استفاده از دوربین توانایی دیدن محتویات درون یخچال وجود خواهد داشت. این دوربین با اپلیکیشن‌های کنترل از راه دور یا یک تبلت صفحه لمسی تعبیه شده روی در سمت راست یخچال در دسترس خواهد بود. این یخچال همچنین دارای سنسورهای پیشرفته‌ی دما و رطوبت هوا خواهد بود که اطلاعات مربوط به این سنسورها از طریق یک هاب شبکه‌ تعبیه شده روی یخچال در دسترس خواهد بود.

بودن این مولفه‌ها در کنار هم روی این یخچال، سامسونگ را قادر می‌سازد تا بتواند ویژگی‌های جالب دیگری را هم روی این دستگاه امتحان کند. دوربین برای این کار گذاشته شده است تا مصرف‌کننده بتواند فرایند فاسدشدن یا خرابی غذاها و مواد درون یخچال را زیر نظر داشته باشد و همچنین فرد می‌تواند بدون طی مسافت و باز کردن در یخچال از وجود ماده‌ی غذایی مورد نظر خود درون یخچال آگاه شود. بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده همچنین گفته شده است که یک سیستم هشداردهنده هم روی یخچال برای یادآوری اینکه برخی از مواد بیش از زمان مجاز در یخچال باقی مانده‌اند هم تعبیه شده است. در صورتی که در منطقه‌ی استفاده‌ی یخچال یکی از فروشگاه‌های متصل به سیستم‌ عامل یکپارچه وجود داشته باشد می‌توان با استفاده از سیستم هوشمند مواد غذایی را برای جایگزینی مواد فاسدشده یا تمام‌شده سفارش داد. بدیهی است که چون این یخچال هوشمند بوده و از سیستم اینترنتی هم استفاده می‌کند بنابراین همه‌ی دسترسی‌هایی که در تبلت روی یخچال وجود دارند در گوشی هوشمند متصل با یخچال هم در دسترس خواهند بود.

علاوه بر ساختارهای اصلی که پیشتر ذکر شد، در ادامه به برخی از امکانات غافل‌‌گیرکننده‌ی اضافی هم که روی این یخچال وجود خواهند داشت اشاره می‌کنیم. یک سیستم صوتی استریویی و همچنین یک سیستم اخبار و هواشناسی روی صفحه نمایش تبلت یخچال وجود خواهد داشت. این یخچال همچنین با دستور کار فصلی ساخته می‌شود اگرچه هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این دستورات به چه طریقی با غذاهای موجود در یخچال هماهنگ خواهند شد. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که قیمت نهایی این یخچال برای خریداران چقدر خواهد بود اما انتظار می‌رود که در ادامه‌ی هفته‌ی جاری در نمایشگاه سی ‌ئی اس اطلاعات بیشتری درباره‌ی یخچال به دست آوریم.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.