نرم افزار دروغ‌سنجی که براساس اطلاعات پرونده دادگاه کار می‌کند

یادگیری ماشین کامپیوترها را قادر ساخته تا میزان کالری، تشخیص سن و بسیار از کارهای انسان را انجام دهند؛ اما یافته‌های اخیر دانشمندان در حوزه‌ی هوش مصنوعی نشان می‌دهد که نرم‌افزار جدید دروغ‌سنج می‌تواند بر اساس اطلاعات پرونده‌های واقعی دادگاه‌ها دروغ را تشخیص دهد.

به تازگی محققان دانشگاه میشیگان اعلام کرده‌اند که هوش مصنوعی تشخیص دروغ می‌تواند براساس داده‌های پرونده‌های واقعی دادگاه عمل کند. آن‌ها در این تحقیق از اعتراف‌ها و بازجویی‌های واقعی استفاده کرده‌اند تا نرم‌افزار دروغ‌سنج جدید بتواند دروغ را تشخیص دهد. محققان مدعی شده‌اند که نرم‌افزار جدید می‌تواند براساس صحبت‌ها و حرکات مجرم عمل کرده و تا ۷۵ درصد در تشخیص دروغ دقت داشته باشد؛ این در حالی است که انسان‌ها در ۵۰ درصد مواقع می‌توانند دروغ یا راست بودن را تشخیص دهند.

برای تشخیص افراد دروغگو، این نرم‌افزار براساس نحوه‌ی نگاه کردن مستقیم افراد به فرد بازجو، تغییر تن صدا و حرکات حین صحبت کردن عمل می‌کند. رادا میهالسی پروفسور دانشکده‌ی علوم کامپیوتر و مهندسی دانشگاه میشیگان در این خصوص گفت:

مردم باید به سطوح بالاتر از ارتباطات تمرکز کنند زیرا آن‌ها همانند یک رادار ضعیف قابلیت ردیابی دیگر افراد و تشخیص عملکرد آن‌ها را ندارند. انسان‌ها نمی‌توانند تعداد دفعاتی که یک فرد از کلمات مشکوک در صحبت‌های خود استفاده می‌کند را تشخیص دهد، این در حالی است که هوش مصنوعی جدید به قابلیت‌های فراتر از توان انسان مجهز شده است. 

تیم محققان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که در حال کار بر روی روشی هستند تا نرم‌افزار جدید بتواند میزان ضربان قلب، تعداد دم و بازدم و نوسانات درجه‌ حرارت بدن را تشخیص دهد؛ تمامی این عملکردها از طریق تصویربرداری حرارتی انجام می‌پذیرند. گام بزرگ آتی در این حوزه فراهم کردن متدی برای کامپیوتر جهت طبقه‌بندی حرکات ژستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.