اولین بانک تمام آنلاین دنیا در کره جنوبی تاسیس می‌شود

کره جنوبی اولین کشور دنیا خواهد بود که بانک‌های جدیدی بدون شعب فیزیکی در آن تاسیس خواهند شد، زیرا تمام فعالیت‌های این بانک‌ها از طریق اینترنت انجام خواهد شد.

به گزارش ایتنا از فارس، نهادهای نظارتی مالی و بانکی در کشور کره جنوبی موافقت اولیه خود را با تاسیس بانک‌های تمام آنلاین که از حمایت دو کنسرسیوم مورد پشتیبانی شرکت Kakao و علی بابای چین برخوردارند، اعلام کرده‌اند.

Kakao محبوب‌ترین خدمات چت همراه را در کره جنوبی ارائه می‌دهد و بخشی از یک کنسرسیوم متشکل از ۱۱ شریک تجاری و از جمله واحدهایی از encent Holdings Ltd و eBay Inc است.

کنسرسیوم دیگر متشکل از ۲۱ شریک تجاری است که KT Corp و Alibaba’s Alipay Holding Ltd رهبری آن را بر عهده دارند.

کنسرسیوم مورد حمایت Kakao که بسیاری از غول‌های تجار کره از جمله Korea Investment & Securities، Kookmin Bank و Loen Entertainment با آن همکاری دارند در گام اول ۲۵۹.۷۲ میلیون دلار در بانک آنلاین خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در سال ۲۰۱۸ هم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار دیگر سرمایه‌گذاری در بانک مذکور انجام می‌دهد. فعالیت بانک مذکور از سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود.

کنسرسیوم KT که از همکاری Woori Bank و Hyundai Securities‌ بهره می‌برد از سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری بهره‌مند خواهد شد.

منبع: ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.