سامسونگ در حال ساخت بزرگترین کشتی جهان

بیشتر افراد کمپانی کره‌ای سامسونگ را به خاطر لوازم الکترونیکی این شرکت می‌شناسند. اما شاید اطلاع نداشته باشید که سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتی‌سازی در جهان می‌باشد. اکنون خبر رسیده که سامسونگ در حال ساخت بزرگ‌ترین کشتی جهان می‌باشد.

بخش تولید تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌های این کمپانی با نام سامسونگ الکترونیکس شناخته می‌شود. در واقع سامسونگ الکترونیکس یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ است که شامل چندین کمپانی در صنایع مختلف می‌شود.

در کنار سامسونگ الکترونیکس یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ آن، کمپانی صنایع سنگین سامسونگ است که به اختصار به آن SHI می‌گویند. جالب است بدانید که این شرکت به قدری قدرتمند است که در سال ۲۰۱۴ در جایگاه سوم لیست بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌سازی جهان قرار گرفت.

اما شاید با گفتن این موضوعات هنوز به بزرگی بخش کشتی‌سازی سامسونگ پی نبرده باشید. برای یک معرفی کامل باید بگوییم که SHI هم‌اکنون مشغول تولید بزرگ‌ترین کشتی جهان است. این کشتی غول‌پیکر، ۴۸۸ متری است و از آن با نام FLNG یاد میشود. این کشتی قرار است که برای انتقال گاز مایع استفاده شود.

این کشتی در واقع به خودی خود نمیتواند در آب حرکت کند و نیاز دارد که توسط چندین  یدککش در آب حرکت کند. کشتی FLNG ظاهرا ۱۲ میلیارد دلار قیمت دارد و سال ۲۰۱۷ تکمیل خواهد شد.

دیگر پروژه بلندپروازانهی SHI مربوط به ساخت بزرگترین کشتی حامل کانتیر است که در حال حاضر خطوط دریای ژاپن از آن استفاده میکنند. این کشتی با ۳۹۶ متر طول و ۶۰ متر عرض در حد و اندازهای است که نمیتواند از کانال پاناما عبور کند. این کشتی غولپیکر میتواند ۲۰ هزار کانتیر را حمل کند.

سامسونگ جدا از این پروژههای حیرتآور، چندین و چند کشتی کوچکتر هم تولید کرده است که در کل، سال ۲۰۱۴ درآمدش به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسید.

Prelude-components-620x447 Samsung-Shipyard-620x248 Samsung-Shipyard-cranes-620x397 Shell-Prelude-620x448

منبع: گجت نیوز

1 دیدگاه در “سامسونگ در حال ساخت بزرگترین کشتی جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.