پلیس آمریکا خودروی بدون راننده گوگل را به دلیل رانندگی با سرعت کم جریمه کرد!

معمولا پلیس، افراد را به خاطر سرعت زیاد جریمه می‌کند اما ظاهرا خودروهای هوشمند و بدون راننده در این مورد نیز متفاوت هستند. به تازگی پلیس آمریکا خودروی بدون راننده گوگل را به خاطر آهسته رفتن بیش از حد جریمه کرده است!

داستان از این قرار است که یکی از خودروهای بدون راننده گوگل با مدل Lexus RX400h هنگامی که درحال حرکت در خیابان‌های مانتین ویو کالیفرنیا بوده است، بیش از حد آهسته و محتاطانه رفتن او منجر به ایجاد ترافیکی نسبتاً سنگین در پشتش و جریمه شدن توسط پلیس آمریکا شده است.

لازم به ذکر است خودرو بدون راننده گوگل مجوز تردد در ایالات مانتین ویو و تگزاس را تنها با حداکثر سرعت ۲۵ مایل در ساعت دارا می‌باشند. علت جریمه شدن آن نیز عبور از محوری با حداقل سرعت ۳۵ مایل در ساعت بوده است. این افسر پلیس که متوجه می‌شود خودرو مورد نظر، خودرو بدون راننده گوگل می‌باشد، ابتدا آن را متوقف کرده و پس از تماس با اپراتورهای آن این جریمه را اعلام می‌دارد.

پلیس محلی قبلا اعلام کرده بود که به طور مرتب با گوگل نشست‌هایی را برگزار می‌کند تا از ایمنی رفت و آمد این خودرو اطمینان حاصل کند و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تعدادی از اعضای تیم کنترل‌کننده خودروهای بدون راننده کمپانی گوگل با خرده گرفتن از این کار پلیس در صفحه گوگل پلاس خود از ضرورت ایجاد فرهنگی مشخص در رابطه با خودروهای گوگل و همچنین از موفقیت‌آمیز بودن آزمون بیش از ۱.۲ میلیون مایل رانندگی بدون تصادف این ماشین سخن گفته‌اند.

به گفته گوگل، استفاده از خودروهای بدون راننده با حفظ ایمنی ۱۰۰% تا پنج سال آینده فراهم خواهد شد.

منبع : گجت‌نیوز

1 دیدگاه در “پلیس آمریکا خودروی بدون راننده گوگل را به دلیل رانندگی با سرعت کم جریمه کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.