بیگانگانی در میان ما (بخش اول)

باید پذیرفت که دنیای ما، جهان شگفتی هاست. هر چقدر هم از تماشای دیدنی‌های زیبای آن حیرت زده شوید، باز هم جایی برای غافلگیر شدن وجود دارد. هر لحظه ممکن است به قلمرویی جدید پا گذارده و با مخلوقاتی زیبا و تماشایی مواجه شوید. موجوداتی که شاید حتی در نگاه اول، بیگانه به نظر برسند.

گاهی تنها کافی است کمی عمیق‌تر به جهان پیرامون خود نگاه کنیم تا شاهد تصاویری شگفت‌انگیز و هیجان انگیز باشیم. موجودات رنگارنگی که با شکل و ظاهر، توانایی و اسرار خاص‌شان، ما را مبهوت خود می‌کنند. حلزون‌های دریایی (Sea Slug) از این جمله‌اند.

sea_slug6

حلزون‌های دریایی در اصل گونه‌ای از بی مهرگان دریایی هستند که رفته رفته در  طی روند تکاملی، صدف و پوسته خارجی خود را از دست داده‌اند. گاهی این صدف خارجی تنها از نظر ابعاد کوچک‌تر شده و یا کلاً به صدف درونی تبدیل شده است.

این حلزون‌ها کمابیش به حلزون‌هایی که همه‌ی ما با آنها آشنا هستیم، شباهت دارند. عموماً حلزون‌های دریایی به عنوان خیار دریایی نیز شناخته می‌شوند. این موجودات که ساکنان کف اقیانوس‌ها هستند، از پلانکتون‌ها تغذیه کرده و با رنگ‌های مخملی و ظاهر عجیب اما دوست‌داشتنی خود، انسان را به حیرت می‌اندازند. حلزون‌های دریایی کلروپلاست موجود در منابع غذایی را در بافت‌های خود ذخیره کرده و از آن استفاده می‌کنند.

در ادامه و در سفری اعجاب برانگیز به اعماق اقیانوس، کمی بیشتر با دنیای زیبا، رویایی و شگفت‌انگیز این موجودات زیبا آشنا می‌شویم.

گوسفند دریایی (Costasiella Kuroshimae)

sea-slugs-1

فرشته‌ی آبی (Glaucus Atlanticus)

sea-slugs-2 sea-slugs-3

حلزون برگی (Elysia Cholorotica)

sea-slugs-4

Janolus Fascus

sea-slugs-5

Phyllodesmium Poindimiei

sea-slugs-6

Dirona Albolineata

sea-slugs-7

Hypselodoris Kanga

sea-slugs-8

Cadlinella Ornatissima

sea-slugs-9

خرگوش دریایی (Acanthodoris Pilosa)

sea-slugs-10

Gyerce Nigricans

sea-slugs-11

Janolus Barbarensis

sea-slugs-12

Chromodoris Alius

sea-slugs-13

Flabellina Iodinea

sea-slugs-14

کاهوی دریایی (Elysia Crispata)

sea-slugs-15

Marionia Platyctenea

sea-slugs-40

Trinchesia Yamasui Hamatani

sea-slugs-38

Frosted Nodibranch

sea-slug-32

Phyllidia Ocellata

sea-slugs-39

منبع: گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.