نگاهی به نمایشگاه فناوری های خودکار یا ATX East 2014

نمایشگاه فناوری خودکار یا Automated Technology eXpo که تحت عنوان ATX East هم شناخته می شود، به تازگی در شهر نیویورک برگزار شده است و به گفته کارشناسان سایت Ars، بهترین محصولی که در این نمایشگاه معرفی شده بود، باکستر، یک ربات انسان نما است که بعنوان جایگزین کارگران کارخانه ها طراحی و ساخته شده بود. با این وجود شمار پروژه های رباتیک این نمایشگاه بسیار زیاد و قابل توجه بودند.علاوه بر روبات ها، سایر محصولات نیز نشان دهنده ابتکارات و تجهیزات صنعتی بسیار چشمگیری بوده اند بطوریکه گمان می کردید، مهمان یکی از برنامه های پرطرفدار «آیا می دانستید!» هستید.در این مطلب نگاهی داریم به این نمایشگاه.01
این رویداد در «مرکز جاکوب کی. جاویتس» در شهر نیویورک برگزار شد که یک ساختمان بزرگ شیشه ای است.

02
این بنا تماماً از شیشه و داربست ساخته شده است.

03
یک ربات ماهی با نام BIOSwimmer که توسط شرکت مهندسی بوستون طراحی و ساخته شده است. ماهی، بهترین گزینه برای ساخت یک ربات آبی است چراکه اصلی ترین مفاهیم طبیعت دریا و زیر آب را به همراه دارد.

04
تعداد پرینترهای سه بعدی در این نمایشگاه بسیار زیاد بود اما ProJect 5500x ساخت شرکت ۳D Systems مطمئناً از تمام محصولات مشابه خود بزرگتر بود بطوریکه به جرأت می توان گفت که سایز این پرینتر تقریباً به اندازه دو یخچال فریزر است.

05
۳D Systems نمونه های بسیاری از قابلیت ها و کارکردهای پرینترهای خود اعم از چاپ چندرنگی و تولید اشیاء پلاستیکی پیچیده با چندین بخش سازنده داخلی معرفی کرده بود. شئ سفید و نارنجی رنگی که در این تصویر مشاهده می کنید، یک زنجیره پلاستیکی است.

06
این چاپگر سه بعدی ساخت شرکت EOS است که ادعا می کند «کوچکترین چاپگر سه بعدی جهان را ساخته است.» پرینترهای بزرگ تر می توانند «هرگونه فلز را با قابلیت جوش» چاپ کنند. در بروشور این محصول از تیتانیوم، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ بعنوان مواد تشکیل دهنده نام برده شده است.

07
اپسون جالب ترین بازوهای رباتیک را ساخته بود. این نمونه در حال قراردادن مواد آزمایشگاهی در داخل یک سانتریفیوژ است.

08
این ربات اپسون می تواند همبرگر پلاستیکی بسازد.

09
این میکروسکوپ بجای عدسی های چشمی عادی، دارای لنزهای جدیدی است که مشاهده موضوعات آزمایشگاهی را بسیار آسان تر می سازد.

10
شما حتی می توانید با اشاره به viewfinder دوربین، شئ موردنظر را مشاهده کنید. نمایشگر این محصول تقریباً سه بعدی است یعنی اگر سرتان را به اطراف تکان دهید، می توانید شئ موردنظر را در زوایای مختلف مشاهده کنید.

11
گاهی اوقات دوربین ها تصویری را با تابش نور بیش از اندازه ثبت کرده و باوجود ایجاد بخش های سفیدرنگ در تصویر، نمی توان همه جزئیات عکس را بخوبی مشاهده کرد. اما این دستگاه جزء این دسته از مشکلات تصویربرداری نیست بلکه میکروسکوپ بالا در حال نشان دادن جزئیات بخش کوچکی از اشعه خورشید است. به همین خاطر است که شما تنها یک نور سفید خیره کننده را مشاهده می کنید.

12
این دستگاه بسته بندی در وضعیت روشن بدون نظارت متصدی مربوطه به حال خود رها شده است. گویا قرار است همه فضای نمایشگاه را پر کند.

13
خسته کننده ترین محصول این نمایشگاه، یک محصول پلاستیکی بود.

14
گیتار رباتیک. این شرکت سازنده شیر آلات و دیگر تجهیزات پنوماتیک است. پیش از این، سوپاپ ها واقعاً خسته کننده بودند اما با تغییر کاربری جدید، شما هم می توانید از آنها برای ساخت یک گیتار رباتیک استفاده کنید! این گیتار رباتیک تنها برای نواختن ساز زهی از چند کابل برنامه ریزی شده بود.

15
انواع فنر!

16

دستگاه اشعه ایکس X-. رومیزی با قابلیت تصویربرداری اشعه ایکس از همه اقلام موجود بر روی میز کارتان!

17
دستگاهی که لیوان های پلاستیکی را بعد از خروج از ماشین قالب گیری تزریقی گرفته و مرتب می کند.

18
این ربات در واقع یک نابودگر است. تنها کافیست شئ موردنظر را داخل آن قرار داده و درب آن را ببندید. این دستگاه آن را منهدم کرده و میزان سختی آن را هم اعلام می کند.

20
دستگاه سازنده چسب زخم.

21
این سفینه فضایی بیگانه در واقع یک دستگاه بسته بندی محصول است. تولیدات از قسمت بالا بر روی یک دیسکت تیز افتاده و به صورت تصادفی در داخل سطل های کروم اطراف قرار می گیرند. کامپیوتر وزن هر سطل را که بصورت تصادفی پر می شود، می داند. بعد از قرارگرفتن تعداد موردنظر از محصولات، درب قیف پایین را باز کرده و بسته بندی ها را پر می کند.

22
دستگاه بالا جهت پرکردن بطری های شیشه ای ساخته شده است. ابتدا بطری ها ضد عفونی شده و سپس بوسیله لوله های مربوطه از محصول موردنظر پر می شوند.

23
مطمئناً تسمه نقاله های قدیمی خسته کننده ترین بخش کارخانه های کوچک و بزرگ بودند اما این سیستم ماگلو قابلیت افزایش و کاهش سرعت و همچنین تغییر جهت تسمه نقاله را دارد.

اول ایمنی بعد کار! همه دستگاه های موجود در این نمایشگاه دارای یک دکمه قرمز بزرگ جهت جلوگیری از کارکرد دستگاه در موارد بروز خطر برای کارگران بودند.

منبع: http://gadgetnews.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.